نقش درایو در صنعت

  1. کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن

  2. افزایش تولید به کمک کنترل دقیق تر

  3. افزایش طول عمر و کاهش تعمیر و نگهداری تجهیزات

1- کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن با درایو کنترل دور

در حال حاضر چیزی در حدود 65 درصد مصرف انرژی در صنعت مربوط به موتورهای الکتریکی است. با استفاده از درایو های کنترل دور می توان کنترل موتور ها را بهینه و کارامد کرد که با این کار مصرف انرژی نیز می تواند تا 70 درصد کاهش پیدا کند. علاوه بر این استفاده از درایو کنترل دور کیفیت محصولات را افزایش و هزینه های تولید را کاهش می دهد. دولت تخفیفات مالیاتی خوبی برای مصرف بهینه انرژی  در نظر گرفته است که این تخفیفات باعث می شوند سرمایه اختصاص داده شده  برای خرید درایو در زمانی کمتر از 6 ماه بازگردد. (درایو کنترل دور چگونه انرژی مصرفی برق را به حداقل می رساند؟)

نقش درایو در صنعت

یکی از کاربردهای مهم درایو کنترل دور مواقعیست که موتور نیازی ندارد با سرعت نامی خود کار کند و با درایو میتوانیم سرعت موتور را در سرعت دلخواه تنظیم کرده و سرعت کمتر به معنی جریان کمتر است و متعاقبا هزینه کمتری متحمل می شویم. به کمک درایو کنترل دور می توانید سرعت موتور را نسبت به باری که روی آن است کاملا بهینه تنظیم کرد و روش دیگری برای کنترل دور موتورهای القایی به صورت دقیق وجود ندارد.

 

2- افزایش تولید به کمک کنترل دقیق تر با درایو کنترل دور

در صورتی که موتورهای القایی با سرعت مناسب کار کنند، اشتباهات و خطاهای کمتری در خط تولید اتفاق می افتد که این امر خود منجر به افزایش تعداد و کیفیت سطح تولید میشود و تولید بهتر و بیشتر به معنی درآمد بیشتر نیز می باشد.( اجزای تشکیل دهنده درایو کنترل دور کدامند؟)

3- افزایش طول عمر و کاهش تعمیر و نگهداری تجهیزات با درایو کنترل دور

از آنجایی که درایو های کنترل دور قادر به کنترل بهینه فرکانس و ولتاژ کاری موتور هستند  می توانند موتور شما را در برابر آسیب هایی مثل اضافه بار های الکتریکی، اتصال فاز به فاز، ولتاژ پایین، ولتاژ بالا و … حفاظت کنند. استفاده از درایو کنترل دور که سرعت بهینه الکتروموتورها را تنظیم می کند باعث افزایش طول عمر دستگاه و کاهش زمان تعطیلی به خاطر تعمیرات می شود. دیگر نیاز نیست نگران شوک های لحظه راه اندازی و استارت موتور باشیم. چون یکی دیگر از مزایای درایو کنترل دور راه اندازی نرم موتور است و در نتیجه این شوک به نوار نقاله ها، گیربکس ها، بلبرینگ ها و سایر تجهیزات نیز وارد نمی شود. همچنین یک روش بسیار مناسب برای کاهش ضربه  است. چون که می تواند سیکلهای شتاب گیری و شتاب دهی خیلی نرم داشته باشد. (نقش راه انداز نرم در شناورها، چاه ها و پمپ های آب)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *