در مقاله “چگونه تعمیرات اینورتر را انجام دهیم؟” بیان کردیم که گام اول در فرآیند تعمیرات اینورتر اندازه گیری بخش های مختلف است تا بتوانیم قسمت معیوب را بیابیم. علاوه بر آن در نوشته “تعمیر ماژول قدرت در تعمیرات اینورتر” گفته شد که روی سطح ماژول های خراب شده معمولا دوده جمع می شود که به این ترتیب می توان آن را یافت و تعویض کرد.

اندازه گیری درایو IGBT در تعمیرات اینورتر

در مرحله بعد لازم است که تمام مدارهای درایو IGBT اندازه گیری شود. ضرورت این امر به دو دلیل است:

  1. همیشه اگر IGBT معیوب باشد، مدار درایو نیز به همان ترتیب خراب می شود.
  2. اگر پیش از آنکه دوباره تست اینورتر را انجام دهیم، این قسمت معیوب تعمیر نشود، باعث می شود نتیجه تست اشتباه از کار درآید.

به همین منظور لازم است بدانید که مدار درایو تقریبا هر مرتبه در سه درایو IGBT بالایی و در سه درایو IGBT پایینی یکسان است. اگر شما قسمت ها و قطعات را بر روی هر کانال به وسیله مولتی متر اندازه گیری کرده و سپس مقایسه نمایید، می توانید قطعه معیوب را پیدا کنید.

تعمیرات اینورتر همراه با تعویض دیود زنر (zener diode)به گفته متخصصان تعمیر درایو مدار درایو دارای محافظتی حداقلی است و معمولا اینها می سوزند و خراب می شوند. که دو قسم هستند:

  1. دیود زنر (zener diode)
  2. مقاومت بر روی گیت IGBT

گاهی آی سی (IC) درایو IGBT خراب نشده است، اما توصیه متخصصان تعمیر درایو آن است که در کانال هایی که IGBT سوخته و خراب شده است، آی سی هایی که در آن کانال هستند نیز تعویض شود. برای آنکه علت این امر را جویا شوید می توانید با متخصصان تعمیرات اینورتر ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بنابراین اگر به این مرحله رسیدید، لازم است برخی دیودهای های زنر، دیودهای معمولی و مقاومت هایی که در مدار آسیب دیده و خراب شده اند را تعویض نمایید. برای آنکه راجع به دیگر عوامل خرابی درایو ها و همچنین نحوه تعمیر آن ها اطلاعات جامع تری کسب کنید، می توانید به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *