تعمیرات سافت استارتر برای چند اشکال رایج در راه انداز نرم

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1631972244631{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #d3d3d3 !important;border: 2px initial #2d2d2d !important;border-radius: 10px !important;}”]

راه انداز نرم وسیله ای است که برای آنکه جریان اولیه فورا به موتور منتقل نشود و موتور تحت فشار زیادی قرار نگیرد، این جریان را در یک بازه زمانی به سیستم منتقل می کند. در این قسمت به این مسئله می پردازیم که اگر مدت زمانی که راه انداز نرم برای راه اندازی موتور صرف می کند، بیش از حد معمول طولانی باشد، چه اشکالی پیش آمده و برای تعمیرات سافت استارتر در این مورد چه باید کنیم؟

[/vc_column_text][vc_column_text]

شرکت لیان الکتریک ویرا پیشگام در عرضه بهترین محصولات کنترلی موتورهای الکتریکی می باشد. از جمله این محصولات راه انداز نرم می باشد که شما می توانید در صفحه “سافت استارترهای اشنایدر” با یک نمونه آن آشنا شوید. علاوه بر آن خدمات پس از فروش مانند تعمیرات سافت استارتر نیز از جمله سرویس های ارائه شده توسط لیان الکتریک می باشد. برای اطلاع بیشتر از نحوه دسترسی در این زمینه می توانید به مقاله “تعمیرات درایو و سافت استارتر” مراجعه نمایید.

تعمیرات سافت استارتر برای زیاد شدن زمان استارت

راه انداز نرم وسیله ای است که برای آنکه جریان اولیه فورا به موتور منتقل نشود و موتور تحت فشار زیادی قرار نگیرد، این جریان را در یک بازه زمانی به سیستم منتقل می کند. در این قسمت به این مسئله می پردازیم که اگر مدت زمانی که راه انداز نرم برای راه اندازی موتور صرف می کند، بیش از حد معمول طولانی باشد، چه اشکالی پیش آمده و برای تعمیرات سافت استارتر در این مورد چه باید کنیم؟

در ادامه به برخی از شرایطی که می توانند موجب به وجود آمدن چنین پدیده ای شوند، اشاره می نماییم:

  1. یکی از دلایل می تواند این باشد که جریان بار کامل (FLC) موتور برای موتور مناسب نیست. یعنی جریانی که هنگام بار کامل به موتور تحمیل می شود با موتور تناسب ندارد.
  2. محدوده جریان بسیار پایین تنظیم شده است.
  3. شیب زمان راه اندازی بیشتر از تنظیمات در زمان استارت مازاد، تنظیم شده است. یعنی لازم است برای انجام تعمیرات سافت استارتر در این حالت شیب زمان راه اندازی را پایین تر تنظیم کنیم.
  4. یکی دیگر از دلایل اتفاق این پدیده آن است که هنگام استفاده از کنترل تطبیقی، زمان شیب راه اندازی برای بار اینرسی بالا بسیار کوتاه تنظیم شده است.

بنابراین برای انجام تعمیرات سافت استارتر در چنین مواردی لازم است فاکتورهایی مانند جریان بار کامل موتور (Motor FLC)، محدودیت جریان، زمان شیب راه اندازی و زمان استارت مازاد را بررسی و اصلاح نماییم.

تعمیرات سافت استارتر برای زیاد شدن زمان استارتتعمیرات سافت استارتر برای بالا بودن زیاد جریان بار کامل

راه انداز نرم می تواند جریان های با اندازه بیشتر از جریان بار کامل موتور را ساپورت کند. البته راه انداز نرم زمانی می تواند چنین جریان هایی را ساپورت کند که با استفاده از پیکربندی دلتای درونی به موتور متصل شده باشد نه با استفاده از اتصال خطی (in-line). اما در چه صورتی ممکن است راه انداز نرم هنگام استارت خراب شده و ما نیاز به تعمیرات سافت استارتر داشته باشیم؟

اگر راه انداز نرم به صورت خطی به موتور متصل شده باشد اما تنظیمات برنامه ریزی شده برای جریان بار کامل موتور از ماکزیمم جریان خطی بیشتر باشد، باعث می شود که شما به فکر تعمیرات سافت استارتر بیفتید، چرا که راه انداز نرم نمی تواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

تعمیرات سافت استارتر برای بالا بودن زیاد جریان بار کامل

اما اگر راه انداز نرم با استفاده از پیکربندی دلتای درونی به موتور متصل شده باشد، اما همچنان با چنین مشکلی مواجه شده باشید، در این صورت برای تعمیرات سافت استارتر لازم است چک کنید که آیا راه انداز نرم به درستی اتصال را تشخیص می دهد یا خیر. اگر همچنان مشکل را نتوانستید تشخیص دهید، لازم است که با کارشناسان و مشاوران ما در لیان الکتریک تماس حاصل فرمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

سوالات متداول

  1. برای تعمیرات سافت استارتر در صورت بروز اشکال فرکانس چه باید کرد؟

پاسخ: این اشکال به معنای آن است که فرکانس اصلی بیرون از محدوده مشخص شده است. برای تعمیرات سافت استارتر لازم است که در ابتدا سایر تجهیزات موجود در محیط را که می توانند بر روی قطعات اصلی و بخصوص تغییرات فرکانس تاثیر بگذارند، و منبع تغذیه حالت سوئیچ (SMPS) را بررسی کنید. اگر راه انداز نرم به تغذیه ژنراتور متصل است، ژنراتور ممکن است خیلی کوچک باشد و یا مشکلی در کنترل سرعت داشته باشد. بنابراین باید ژنراتور را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

  1. تعمیرات سافت استارتر برای دمای بیش از حد سینک حرارتی چگونه است؟.

پاسخ: در قدم اول در این مورد لازم است که از صحت عملکرد فن های خنک کننده مطمئن شوید. اگر داخل یک محفظه قرار گرفته است، بررسی کنید که تهویه محفظه مناسب باشد و هوا به خوبی جریان داشته باشد. فن ها در حین شروع به کار راه انداز نرم، به راه می افتند و ده دقیقه پس از آنکه راه انداز نرم از مدار خارج می شود، فن به کارش پایان می دهد. البته دقت به این نکته لازم است که برخی مدل ها دارای فن نیستند.

  1. فرآیند تعمیرات سافت استارتر را برای جریان بیش از حد لحظه ای چگونه انجام می دهیم؟

پاسخ: گاهی ممکن است در حین عملکرد موتور یک جریان لحظه ای تند و تیز با اندازه زیاد اتفاق بیفتد. احتمالا چنین اتفاقی به دلیل شرایط قفل شدن روتور در حین کار پیش می آید. برای این منظور باید که بار گیر کرده را بررسی نماییم.

برای آنکه بتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با عیوب دیگری که ممکن است اتفاق افتد و راهکارهای تعمیر آن به دست آورید، می توانید به صفحه “سرویس و تعمیرات سافت استارتر” و یا به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *