اینورترها به دو طریق می توانند دچار مشکل شده و کاربر آن ها به متخصصان تعمیر درایو مراجعه نماید که این دو حالت عبارتند از:

  1. هنگامی که دستگاه خاموش شده و از کار افتاده است.
  2. هنگامی که دستگاه روشن است ولی روی صفحه نمایش آن خطایی نشان داده می شود.

تعمیر درایو برای دستگاه خاموش

همانطور که در مقاله “چگونگی انتخاب شیوه های مناسب تعمیر درایو” ذکر شد، برای انتخاب روش مناسب برای تعمیرات اینورتر لازم است هم خصوصیات دستگاه مد نظر قرار گیرد و هم با توجه به عیب یابی، اشکال دقیق آن مشخص گردد.

هنگامی که دستگاه به طور کلی خاموش شده و از کار بیفتد، لازم است که ابتدا به عیب یابی آن بپردازیم.

  1. اولین قدم در عیب یابی چنین دستگاهی آن است که از سلامت IGBT ها مطمئن شویم. این ابزارها در قسمت اینورتر در بخش یکسوکننده ها قرار دارند. IGBT در بخش مربوط به دیودها و تریستورها نیز ممکن است از کار افتاده باشد.
  2. در صورت خرابی هر کدام از IGBT ها، اتصال کوتاه برقرار می شود و سبب می گردد که ولتاژ باس DC به کارت های کنترلی و یا به مدارهای گیت اعمال شود. این ولتاژ به طور نرمال بیشتر از 400 ولت است و می تواند به این تجهیزات آسیب وارد نماید.
  3. هنگامی که در یک مدار، IGBT آسیب دیده باشد، لازم است IGBT سوخته تعویض گردد. اما زمانی که IGBT بسوزد، احتمالا مدارهای گیت درایو نیز آسیب دیده اند، زیرا آن ها از حساسیت بیشتری برخوردارند. فلذا به هنگام تعمیر درایو، آن ها را نیز باید تعویض کرد.

تعمیر درایو خاموش یا روشنانواع IGBT و خدمات تعمیر درایو” مقاله ای است که به شما درباره اهمیت IGBT به هنگام انجام تعمیرات اینورتر آگاهی بیشتری ارائه می دهد. با توجه به مطالب مربوطه اگر دستگاه شما دچار اشکالی از این دست شد، بهتر است برای طی فرآیند تعمیر درایو با کارشناسان و تکنسین های تعمیرات ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

در آخر به شما پیشنهاد می شود که جهت درخواست خدمات تعمیر جهت دستگاه های کنترلی و اتوماسیون خود به صفحه تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *