توالی فاز (phase sequence) و تعمیر سافت استارتر

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1638522644980{margin: 0px !important;padding: 12px !important;border: 2px initial #565656 !important;border-radius: 10px !important;}”]

یکی دیگر از اشکالاتی که ممکن است با آن برخورد کنید، اشکال پارامتر خارج از محدوده است. این اشکال هنگامی نمایان می شود که اندازه پارامتر از بازه صحیح آن خارج باشد. راه انداز نرم به این صورت کار می کند که برای تمامی پارامترها و کمیت ها اندازه دیفالت و پیش فرض را بارگذاری می کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

کاربر سیستم های کنترلی بهتر است با انواع و اقسام اشکالاتی که ممکن است هنگام استفاده از راه انداز نرم با آن ها مواجه شود، آشنا باشد، تا بتواند بهترین اقدام را در مواقع ضروری انجام دهد. از جمله این موارد، خطای ارتباط شبکه است که در مقاله “خطای ارتباط شبکه و تعمیر سافت استارتر” به آن پراختیم و در این نوشته قصد داریم تا در رابطه با اشکال اضافه قدرت و تعمیر سافت استارتر در این مورد گفتگو نماییم.

علل و نحوه تعمیر سافت استارتر هنگام قدرت بیش از حد

در ابتدا لازم است به علتی که می تواند باعث شود دستگاه راه انداز نرم اشکال اضافه قدرت را نمایش دهد، بپردازیم؛

  1. در حالتی که موتور یک افزایش ناگهانی و تند و تیز را در قدرت، تجربه کند که بیش از قدرت نامی آن باشد، چنین پیغامی از سوی راه انداز نرم نمایش داده می شود.
  2. علل چنین اتفاقی می تواند شامل شرایط اضافه بار لحظه ای گردد که از زمان تاخیر تنظیم شده فراتر می رود.

تعمیر سافت استارتر هنگام مشکل اضافه قدرت (overpower)برای تعمیر سافت استارتر در این حالت باید عوامل تولید کننده اضافه بار تعیین و بر طرف گردد. برای این منظور شما می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

پارامتر خارج از محدوده (Parameter out of range) و تعمیر سافت استارتر

یکی دیگر از اشکالاتی که ممکن است با آن برخورد کنید، اشکال پارامتر خارج از محدوده است. این اشکال هنگامی نمایان می شود که اندازه پارامتر از بازه صحیح آن خارج باشد. راه انداز نرم به این صورت کار می کند که برای تمامی پارامترها و کمیت ها اندازه دیفالت و پیش فرض را بارگذاری می کند. برای آنکه بدانید اولین مقدار نادرست پارامتر مربوطه چه مقداری بوده و تنظیمات دستگاه را دوباره بررسی و تصحیح کنید، باید جهت اجرای تعمیر سافت استارتر دکمه منوی اصلی (Main Menu) را فشار دهید.

توالی فاز (phase sequence) و تعمیر سافت استارتر

یکی دیگر از اشکالاتی که می تواند جزو ایرادهای رایج هنگام به کارگیری راه انداز نرم باشد، اشکال توالی فاز می باشد. این اشکال به دلیل آن پیش می آید که در پایانه های اصلی راه انداز نرم که عبارتند از:

  1. L1
  2. L2
  3. L3

توالی فاز (phase sequence) و تعمیر سافت استارترنباید توالی فاز رخ دهد. بنابراین باید برای رفع این اشکال و تعمیر سافت استارتر در این حالت، فازها را در هر سه پایانه بررسی نمایید و از درستی تنظیمات فاز در تنطیمات پارامتر مطمئن گردید. این کار باعث می شود که با چنین اشکالی در راه انداز نرم مواجه نشوید.

انجام به موقع تعمیر سافت استارتر باعث می شود که از لحاظ حرارتی نیز از موتور محافظت نمایید. نحوه عملکرد این دستگاه نیز به طرق مختلف می باشد. از جمله آن ها این که می تواند از طریق سیستم کنترل گشتاور ماشین و سیستم مورد استفاده را روشن و همچنین خاموش نماید. علاوه بر آن هنگام اضافه بار، با استفاده از آستانه و زمان قابل تنظیم می تواند از موتورر الکتریکی مورد استفاده شما مراقبت به عمل آورد.

شما می توانید در مقاله “سرویس تعمیر سافت استارتر ABB” نگاه جامعی به این محصول داشته باشید. علاوه بر آن مراجعه به صفحه تعمیر سافت استارتر لیان الکتریک می تواند در بهبود عملکرد سیستم شما کمک زیادی به شما نماید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *