تعمیرات اینورتر و عیب یابی آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1634656861076{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #dddddd !important;border: 2px initial #191919 !important;border-radius: 10px !important;}”]

پیشگیری همواره عاملی موثر در جلوگیری از خرابی و ناقص شدن محصول می باشد. اما به هر حال قطعات داخلی هر یک دارای عمر مفیدی هستند و پس از گذران عمر مفید خود دچار فرسایش و از کار افتادگی می شوند. بنابراین رعایت نکات حفاظتی و ایمنی کمک بسیاری به افزایش طول عمر محصول می نماید ولی نهایتا ما نیازمند به تعویض برخی قطعات و تعمیرات اینورتر خواهیم بود

[/vc_column_text][vc_column_text]

در مقاله “اینورتر چیست؟” گفتیم که اینورتر یا درایو بخش عمده ای از سیستم کنترلی و اتوماسیون موتورهای الکتریکی است که در صنایع امروزی کاربرد زیادی دارد و نقش آن ها کنترل و محافظت از موتورها در برابر جریان های هجومی و همچنین کنترل سرعت و افزایش بازدهی آن هاست. به همین جهت تعمیرات اینورتر از اهمیتی بسزا برخوردار است.

تعمیرات اینورتر و عیب یابی آن

در صورتی که مشکل عمده در سیستم کنترلی موتور الکتریکی شما پیش آمده باشد به ترتیبی که در مقاله “خدمات تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” توضیح داده شد، نیازمند به مراجعه به متخصصان ماهر و با تجربه خواهید بود که می توانید در این زمینه به کارشناسان و متخصصان مجرب لیان الکتریک اعتماد نموده و در این رابطه مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت آن را حل و فصل نماییم. [button title=”ارتباط با كارشناسان ليان الكتريك” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

علل عمده مراجعه به تعمیرات اینورتر چیست؟اما در رابطه با اینکه چه عواملی سبب می شود که اینورتر آسیب ببیند و معیوب گردد و شما را نیازمند به مراجعه به تعمیرات اینورتر کند، باید گفت که عوامل متعددی می تواند در این راستا نقش داشته باشند. این عوامل را می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود که عبارتند از:

  1. عوامل پیرامونی و محیطی
  2. عوامل ناشی از اختلالات برقی و الکتریکی
  3. فاکتورهای مرتبط با کاربر یا اپراتور

عوامل پیرامونی موثر در تخریب معکوس کننده

در مورد عوامل بیرونی باید به گرد و خاک و آلودگی هایی که می تواند به داخل اینورتر نفوذ کرده و کارکرد آن را مختل کند، اشاره نماییم. بنابراین یک نکته مهم آن است که محل نصب این محصول را با دقت و احتیاط انتخاب کنید و دو پارامتر را در انتخاب محل نصب آن در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  1. محل نصب حتی الامکان در معرض آلودگی های محیطی و زباله و گرد و خاک نباشد.
  2. در محل نصب برای معکوس کننده سطح حفاظتی در نظر بگیریم که به خوبی بتواند از وارد آمدن ضربه یا خوردن اشیاء خارجی به آن جلوگیری نماید.

اگر نکات ذکر شده را در رابطه با محل نصب معکوس کننده و درایو در نظر نگیرید، در نتیجه طول عمر این محصول کوتاه خواهد شد و احتمالا پس از مدتی شما نیازمند به انجام تعمیرات اینورتر خواهید شد.

تعمیرات اینورتر و عیب یابی آنعوامل الکتریکی در آسیب زدن به درایو

گفتیم یکی از عواملی که می تواند منجر به این شود که شما به تعمیرات اینورتر روی آورید، عوامل الکتریکی هستند. این عامل شامل نوسانات برق شبکه می شود که می تواند به تدریج باعث فرسایش و از کار افتادگی این محصول گردد. بنابراین اگر سیستم در معرض نوسانات برق شدید قرار دارد بهتر است که از تجهیزات حفاظتی برای کنترل این نوسانات جریان استفاده نمایید.

عوامل مرتبط با اپراتور در صدمه زدن به معکوس کننده و درایو

اگر کاربری که مسئول استفاده و به کار گیری درایو است، نکات اجرایی لازم را فرا نگرفته باشد و یا در حین اجرا به کار نبندد می تواند باعث آسیب هایی به این محصول شود که شما را به سمت تعمیرات اینورتر سوق دهد. بنابراین بهتر است کاربری که با درایو کار می کند، کاربلد و آموزش دیده باشد. یکی از وظایف کاربر انجام سرویس های دوره ای و دور کردن مواد اشتعال زا از نزدیکی این محصول است.

عوامل پیرامونی موثر در تخریب معکوس کنندهسوالات متداول

  1. چه عوامی می تواند منجر به تعمیرات اینورتر گردد؟

پاسخ: می توان مجموع این عوامل را به این شکل بر شمرد: اینکه درایو در معرض نوسانات جریان برق شبکه، گرد و خاک، روغن، مواد قابل اشتعال، حرارت و گرمای بیش از حد، گرد و خاک و غبار و آلودگی، استفاده نادرست اپراتور، انتخاب نامتناسب اینورتر با بارهای وارده به موتور، عدم انجام سرویس های دوره ای و غیره باشد می تواند موجب خراب شدن اینورتر و مراجعه به تکنسین های تعمیرات اینورتر گردد.

  1. آیا با رعایت همه موارد اختیاطی دیگر نیازمند به تعمیرات اینورتر نخواهیم شد؟

پاسخ: پیشگیری همواره عاملی موثر در جلوگیری از خرابی و ناقص شدن محصول و نیازمند شدن آن به تعمیرات اینورتر می باشد. اما به هر حال قطعات داخلی هر یک دارای عمر مفیدی هستند و پس از گذران عمر مفید خود دچار فرسایش و از کار افتادگی می شوند. بنابراین در پاسخ باید گفت که رعایت نکات حفاظتی و ایمنی کمک بسیاری به افزایش طول عمر محصول می نماید ولی نهایتا ما نیازمند به تعویض برخی قطعات و تعمیرات اینورتر خواهیم بود.

  1. چه نکاتی را در محل نصب اینورتر و درایو باید مراعات نمود؟

پاسخ: در انتخاب مکان مناسب جهت نصب این محصول لازم است دقت داشته باشید که در فضایی دور از گرد و خاک و غبار و آلودگی و روغن و مواد اشتعال زا و غیره باشد. چرا که نفوذ این ها می تواند کارکرد درایو را مختل کند و علاوه بر آن برای جلوگیری از برخورد اشیا و ضربه خوردن لازم است برای آن از محافظ استفاده نمود. به این ترتیب شما به زودی نیازمند تعمیرات اینورتر نخواهید شد.

عوامل مرتبط با اپراتور در صدمه زدن به معکوس کننده و درایوبرای آشنایی بیشتر با این زمینه می توانید به مقاله “مراقبت های پیشگیرانه برای درایو / اینورتر” نیز مراجعه نمیید و در صورتی که نیاز به تعمیرات اینورتر داشته باشید، توصیه ما به شما مراجعه به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک خواهد بود. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *