تعمیرات سافت استارتر- لیان الکتریک

 

راه انداز نرم یک تجهیز الکتریکی می  باشد که ولتاژ اعمال شده به یک موتور را کنترل می نماید تا توانایی کنترل نحوه افزایش و کاهش شتاب آن را داشته باشد.برای یادگیری و مطالعه بیشتر در زمینه سافت استارتر و تعمیرات سافت استارتر می توانید مطالب تنظیمات و تعمیرات سافت استارتر(بخش اول) و انواع پیغام ها و آلارم های رایج در تعمیرات سافت استارتر در وبسایت لیان الکتریک مشاهده نمایید.

برخی از معایب سافت استارترها به شرح زیر است:

  • عدم تنظیم سرعت
  • اتلاف حرارت
  • کاهش گشتاور راه اندازی

تعمیرات سافت استارتر-لیان الکتریک

1.عدم تنظیم سرعت:

یکی  از عیوبی که  در هنگام تعمیرات سافت استارتر با آن مواجه  می شویم این است که راه انداز نرم فقط توان کنترل ولتاژ ورودی از صفر ولت تا ولتاژ خط با فرکانس ثابت را دارا می باشد . از آنجا که فرکانس ثابت می باشد ، سرعت موتور  ثابت است و فقط با  بار متصل به آن  تنظیم می گردد . سرعت موتور القایی ، با توجه به نیاز ، با تغییر فرکانس منبع در پایین تر یا بالاتر از فرکانس خط تنظیم می گردد . این خاصیت  فقط در VFD یا درایو فرکانس متغیر وجود دارد . تفاوت های اساسی راه انداز نرم و درایو کنترل دور (اینورتر)

تعمیرات مدار سافت استارتر

2.اتلاف حرارت :

در هنگام تعمیرات  سافت استارتر و بررسی آن ها متوجه می شویم که سوئیچ های نیمه هادی مدار راه انداز نرم مقدار انرژی را  به صورت گرما اتلاف می کنند .به همین  دلیل، برای خنک شدن سوئیچ های برق به سینک های حرارتی نیاز است .

3.کاهش گشتاور راه اندازی :

به دلیل اینکه راه انداز نرم موجب کاهش ولتاژ ورودی مطابق با جریان ورودی می گردد ،به طور مستقیم متناسب با گشتاور القایی می باشد  ، گشتاور راه اندازی را میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به همین دلیل، سافت استارتر برای کاربردهایی با گشتاور راه اندازی کم یا متوسط استفاده می گردد. (تشریح ترمینال های  ورودی و خروجی در تعمیرات سافت استارتر)

لیان الکتریک تعمیرات سافت  استارتر

جمع بندی

امیدواریم که مطلب بالا مورد توجه شما قرار  گرفته  باشد . همچنین  می توانید  در سایت لیان الکتریک مطالب بیشتری مرتبط با تعمیرات سافت استارتر را مطالعه نمایید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *