تاثیر استفاده از درایو کنترل دور بر از دست دادن انرژی

گرچه همانطور که در مقاله “دلایل استفاده از درایو کنترل دور چیست؟” ذکر شد، هدف از استفاده از این محصول آن است که ما می خواهیم قابلیت این را داشته باشیم که موتور را با سرعت های متفاوتی به کار بیندازیم. ولی این کار علاوه بر آن که باعث می شود عملکرد بهتری از موتور دریافت کنیم، سبب مصرف کمتر انرژی نیز می شود که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت. بهینه سازی مصرف انرژی از جمله موضوعاتی است که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

درایو اینورتر دارای گونه های مختلفی است که هر کدام از روشی متفاوت برای تنظیم و کنترل سرعت موتور استفاده می کنند که یک نمونه از آن را در نوشته “کنترل شتاب موتور توسط درایو کنترل دور” شرح و توضیح دادیم.

استفاده از درایو کنترل دور با بازدهی بالا

اگر بخواهیم به دو قطعه و وسیله پر مصرف که توسط موتورهای الکتریکی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند اشاره کنیم عبارتند از:

  1. فن ها
  2. پمپ ها

استفاده از درایو کنترل دور چگونه به حفظ انرژی کمک می کند؟در جایی که فن ها و پمپ ها بار پروسه متغیری را می توانند برای کارکرد مورد نظرشان فراهم کنند، یک راه ساده برای تغییر مقدار سیال منتقل شده استفاده از یک دمپر (damper) یا سوپاپ (valve) در خروجی فن یا پمپ می باشد. که با افت فشار بالایی که ایجاد می کند باعث کاهش جریان در کل فرآیند می شود. بنابراین برای آنکه جریان کمتری داشته باشیم استفاده از دمپر و یا سوپاپ ضروری است.

اما لازم به تذکر است که این افت فشار بیشتری که با استفاده از دمپر یا سوپاپ به آن می رسیم، نشان دهنده از دست دادن انرژی می باشد. بنابراین گاهی از نظر کاربردی مقرون به صرفه است که از برخی ابزارها برای جبران این مقدار انرژی از دست رفته استفاده کنیم. اینجاست که اهمیت استفاده از اینورتر کنترل سرعت رخ نمایی می کند. برای آنکه بتوانید با جزئیات تاثیراتی که استفاده از این محصول بر روی کاهش هدر رفت انرژی دارد، آشناتر شوید به صفحه درایو کنترل دور در سایت لیان الکتریک مراجعه کنید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

تاثیر استفاده از درایو کنترل دور بر از دست دادن انرژی

همانطور که گفته شد در فرآیند استفاده از پمپ ها و یا فن ها در موتور به دلیل افت فشاری که تجربه می شود، مقداری از انرژی از دست می رود و کارکرد اینورتر کنترل سرعت در اینجا به این شکل است که با استفاده از آن بر روی پمپ ها و فن ها دو نتیجه زیر را خواهیم داشت:

  1. با بهره مند شدن از اینورتر کنترل سرعت می توان منبع تغذیه را طوری تنظیم کرد که با میزان تقاضا و نیاز ما مطابقت داشته باشد.
  2. با استفاده از درایو کنترل دور میزان انرژی اضافی از دست نخواهد رفت.

تاثیر استفاده از درایو کنترل دور بر از دست دادن انرژیبرای آنکه بتوانیم نگاهی دقیق تر و جامع تر به نحوه کارآمدی درایو کنترل دور در بخش های مختلف صنعتی و بر روی موتورهای مختلف داشته باشید، می توانید به صفحه “سیستم های کنترلی در صنعت” مراجعه کنید. در آنجا هم در رابطه با درایو کنترل دور و هم سایر ابزارهای کنترلی در بخش ها و تجهیزات مختلف صنعتی اطلاعات جامعی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در صورتی که قصد استفاده و خرید و نصب این محصول را دارید حتما با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس برقرار نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *