تابلوهای برق ضعیف

یکی از پرکابردترین مدل های تابلو برق، مدل های فشار ضعیف هستند. تابلوهای فشار ضعیف با توجه به نیاز مصرف کننده، نحوه عملکرد و شرایط فیزیکی به چندین دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. در این مقاله راجع به این دسته بندی ها و ویژگی های آنها صحبت می کنیم.

تابلو برق های بارانی (برای محیط های باز) :

در مدل های بارانی، دستگاه ها با درجه حفاظت(IP)  بین 54 تا 56 طراحی می شوند. این گونه دارای کلاهکی مخصوص بوده که می توان شیب آن را متناسب با نصب از هر چهار طرف تغییر داد. قسمت های قابل نفوذ در این نوع تابلوها کاملا توسط نوارهای پلاستیکی آب بندی می شوند. در این نوع تابلوها برای تهویه و خنک کردن قطعات مختلف الکتریکی به کار رفته،از شیارهای مخصوصی که جلوی تابلو تعبیه شده، استفاده می شود.

تابلوهای سلولی

تابلو برق های سلولی (قدرت، توزیع و کنترل) :

گونه های سلولی به صورت سلول ایستاده و با درجه حفاظت IP معین (متناسب با درخواست مشتری و شرایط محیط) بصورت پیچ و مهره ای درست می شوند. در این نوع از روبنده های مناسب لولائی مطابق با استانداردهای مربوطه به منظور جلوگیری از دسترسی به نقاط برق دار استفاده می شود.

ضخامت ورق گالوانیزه و یا روغنی به کار برده در این نوع تابلو ها ۵/۱ تا ۲ میلیمتر بوده و مقدار سطح میکرون رنگ متناسب با درخواست مشتری و شرایطی که قرار است تابلوها در آنجا استفاده شوند، تغییر می کند.

اسکلت این تابلو برق ها به نحوی طراحی می شود که کلیه قطعات و لوازم نصب شده در آن با باز کردن درب جلویی تابلو و روبنده قابل دسترسی باشد تا بتوان به راحتی آن ها را سرویس کرد و نگهداری آن ها نیز ساده تر باشد. برای رعایت حفظ IP درخواستی درب تابلو های ایستاده با استفاده از لاستیک های مخصوص، کاملا آب بندی می شوند. کلیه وسایل و قطعات تابلوها در فاصله های مناسب با استفاده از پیچ و مهره گالوانیزه به سینی مربوطه نصب می شوند. روش چیدمان تابلوها با یک ارائه اولیه توسط نرم افزارهای مربوطه قبل از شروع مراحل ساخت تابلو به تائید مشتری می رسد.

تابلوهای برق ضعیفتابلو برق های دیواری (توکار روکار) :

این نوع از تابلوها، با استفاه از ورق روغنی و یا گالوانیزه ۵/۱ میلیمتر و در سطح میکرون های مختلف (بنا به درخواست مشتری و متناسب با شرایط محیط) ساخته می شوند. در این گونه از تابلوها نیز از روبنده های مناسب لولائی مطابق با استاندارد جهت ممانعت از دسترسی به نقاط برق دار استفاده می شود.

برای نصب ساده تر در زمان عملیات عمرانی بنا به درخواست مشتری برای این نوع تابلوها فریم ساخته می شود. در این تابلو برق ها نیز با ارائه جانمائی اولیه توسط نرم افزار قبل از شروع به کار ساخت روش چیدمان تابلوها به تائید مشتری می رسد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود، همچنین در وبسایت شرکت لیان الکتریک ویرا می توانید مطالب دیگر ما که شامل: تعمیرات اینورتر و مراحل آن، درایوهای کنترل دور در عمل، نقش راه انداز نرم در شناورها، چاه ها و پمپ های آب، سافت استارتر (راه انداز نرم) در موتورهای القائی، انواع تابلوبرق ها از نظر ساختار و شکل ظاهری و … می باشد را مطالعه کنید. به منظور بررسی و انجام تعمیرات اینورتر، سافت استارتر و تابلو برق می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *