بررسی اینورتر

مدت زمان زیادی است که تکنولوژی اینورتر وارد بازار جهانی شده است. اما با این حال که خیلی وقت است فناوری اینورتر به بازارهای جهانی به ویژه ایران وارد شده است، خیلی از افراد هنوز با این تکنولوژی آشنایی کاملی ندارند و اطلاعات لازم را درباره چگونگی تعمیرات اینورتر و وسایل مورد نیاز برای این کار را ندارند.

در این مقاله ما می خواهیم شما را با سیستم های اینورتر و چگونگی تعمیرات این سیستم ها آشنا کنیم. اگر شما هم مشکل در تعمیرات اینورتر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله تعمیر درایو را تا انتها مطالعه کنید.

 

اینورتر

 

مراحل تعمیر درایوها :

برای این که تعمیرات اینورتر را به خوبی انجام دهیم. لازم است طبق برنامه و با توجه به مراحل لازم کار را پیش ببریم. از آنجا که درایوهای اینورتر بسیار حساس هستند، تعمیر این سیستم ها نیازمند دقت بسیار زیادی است. مراحلی که باید به انجام دادن آن ها متعهد باشیم به شرح زیر است؛

تعمیر درایوها

عیب یابی :

عیب یابی در اینورتر کاری است که باید در ابتدا صورت گیرد. عیب یابی تنها برای تعمیرات اینورتر کاربرد ندارد بلکه برای تعمیر هر سیستم و یا وسیله ای مورد نیاز است. زمانی که عیب کارکرد سیستم را پیدا کنید به راحتی می توانید آن را تعمیر کنید.

این کار می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها شود. برای این امر شما می بایست به کارکرد سیستم خود توجه زیادی داشته باشید و یا بر روی قسمت های مختلفی آن را آزمایش کنید.

تعمیرات اینورتر با توجه به کارکرد آن :

پس از پیدا کردن مشکل سیستم، زمان آن است که به تعمیر درایو بپردازید. وقتی که شما می خواهید تعمیرات انجام دهید باید به کارکرد و کاربرد اینورتر توجه زیادی داشته باشید. زیرا درایوهای اینورتر در انواع زیادی توسط کارخانه ها ساخته می شوند. امکان دارد درایورهای اینورتر مشابه یک دیگر نباشند و با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. به همین دلیل شما باید به کارکرد اینورتر مورد نظر توجه کنید. نتیجه عدم دقت به این موضوع خرابی بیشتر و صرف هزینه های اضافی است.

نگهداری درایو اینورتر :

وقتی که شما یک اینورتر می خرید لازم است آن را در جایی مناسب نگهداری کنید که مشکلی برای آن به وجود نیاید. همچنین نگهداری خوب از سیستم اینورتر منجر به افزایش عمر دستگاه می شود.

خرید قطعات :

خرید قطعات مناسب مهمترین کاری است که شما باید آن را در تعمیرات اینورتر به درستی انجام دهید. قطعاتی را که می خرید باید با توجه به مشکل بوجود آمده باشند. همچنین قطعاتی که خریداری می خرید باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. به این دلیل که اگر کیفیت لازم را نداشته باشند ممکن است به درایور شما آسیب بزنند.

مراحل تعمیر اینورتر

برقراری ارتباط بین اینورتر و دیگر دستگاه ها :

در مراحل آخر شما باید اینورتر را فعال کنید و به صورت آزمایشی کارکرد آن را ببینید. در این مرحله شما  می فهمید که آیا تعمیراتی که انجام داده اید مناسب بوده است یا خیر و اگر مشکلی وجود دارد آن را برطرف می کنید.

نصب و راه اندازی اینورتر :

در آخرین مرحله شما باید اینورتر را نصب و راه اندازی کنید. این مرحله زمانی است که شما تعمیرات اینورتر را با توجه به مراحلی که پیش تر گفته شد را به خوبی انجام داده اید. بنابراین به مرحله آخر یعنی نصب و راه اندازی می رسید.

تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات اینورتر :

لوازمی که برای تعمیرات نیاز دارید متفاوت هستند، شما باید با توجه به مشکل پیش آمده وسیله مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب کردن درست وسیله قدم بسیار مهمی در تعمیر داریو است. بعضی از ابزاری که برای تعمیر اینورتر ها استفاده می شود شامل یک سری ابزار عمومی مانند: سیم چین، دم باریک، چهارسو و پیچ گوشتی می شود. این وسایل در کلیه درایوهای اینورتر کاربرد دارند و می توانید از آنها برای تعمیر آن ها استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود، همچنین در وبسایت شرکت لیان الکتریک ویرا می توانید مطالب دیگر ما که شامل: انتخاب و نصب اینورتر، درایوهای کنترل دور در عمل، راه اندازی اینورتر، سافت استارتر (راه انداز نرم) در موتورهای القائی، بررسی انواع رله و … می باشد را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *