تعمیرات سافت استارتر از چه آسیب هایی پیشگیری می کند؟

امروزه کمتر موتوری یافت می شود که برای راه اندازی آن از راه اندازهای مستقیم برخط استفاده کند. بلکه برای این منظور غالبا از سافت استارتر استفاده می شود که سبب می گردد راه اندازی موتور فرآیندی نرم و ملایم را طی کند. در این نوشته سعی بر این داریم که نشان دهیم اگر تعمیرات سافت استارتر به موقع انجام نشود چه صدماتی را ممکن است برای موتور به دنبال داشته باشد.

نکاتی که برای تعمیرات سافت استارتر توجه به آن ضروری است

اما پیش از آنکه وارد آن بحث شویم دو نکته را در اینجا مورد توجه قرار می دهیم که برای آنکه تعمیرات راه انداز نرم به خوبی و کمال انجام شود توجه به هر دو ضروری است:

  1. آشنایی با ساختمان و ساختار راه انداز نرمی که قصد داریم آن را تعمیر کنیم. که در نوشته “اجزای سازنده راه انداز نرم چیست و چه اهمیتی در انجام تعمیرات سافت استارتر دارد؟” می توانید اطلاعات بیشتر را نسبت به این نکته کسب کنید.
  2. نحوه عملکرد راه انداز نرم. که در این رابطه در مقاله “نحوه کار راه انداز نرم چیست و چگونه با انجام تعمیرات سافت استارتر عیوب آن مرتفع می شود؟” گفتگو کردیم.

علت ضرورت تعمیرات سافت استارترعلت ضرورت تعمیرات سافت استارتر

اگر راه انداز نرم برای موتور استفاده نشود و یا راه انداز نرم دچار عیب و نقص شده باشد و شما بدون آنکه به تعمیرات راه انداز نرم بپردازید، موتور را بدون ان راه اندازی کنید، اتفاقاتی در حین راه اندازی رخ خواهد دارد که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می شود:

  1. هنگام راه اندازی موتورهای القائی، جریانی که در لحظه استارت به موتور هجوم می آورد حدود 7 الی 10 برابر جریان معمولی است که پس از راه اندازی از موتور عبور می کند. البته برای موتورهایی که دارای بازدهی بالا هستند، این هجوم اولیه جریان می تواند به حدود 10 تا 15 برابر بیشتر هم برسد.
  2. گشتاور شروع به کار موتور حدود 3 برابر بیشتر از گشتاور معمولی است که موتور پس از رسیدن به حالت فعال خود خواهد داشت.

عوارض هجوم جریان و ازدیاد گشتاور در لحظه شروع به کار موتور

 

تعمیرات سافت استارتر از چه آسیب هایی پیشگیری می کند؟

از عوارض این گشتاور بالا که همانطور که گفته شد 3 برابر گشتاور حالت معمول موتور است، این است که تنش مکانیکی ناگهانی به ماشین و سیستم وارد می شود که نتیجه آن چیزی جز کاهش عمر مفید خدمت رسانی و سرویس دهی موتور نخواهد بود.چرا که این تنش های ناگهانی می تواند باعث خرابی و معیوب شدن اجزا و قطعات شود و به همین جهت باید در اسرع وقت تعمیرات راه انداز نرم را عملیاتی کنید. به همین جهت بهتر است که به صفحه تعمیرات سافت استارتر سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

علاوه بر آن عوارض دیگر عدم اقدام برای تعمیرات سافت استارتر، این است که به جهت افزایش چند برابری هجوم جریان که در لحظه شروع اتفاق می افتد باعث آسیب دیدن منبع جریان برق خواهد شد، که نتیجه آن می تواند کاهش ولتاژ تامین شده توسط آن منبع باشد.

بنابرانی می توان اثر عمده به تاخیر انداختن تعمیرات سافت استارتر را کاهش ماندگاری و طول عمر تجهیزات مورد استفاده دانست. یکی دیگر از عوارض، به خصوص در تاسیسات مسکونی، ایجاد جرقه و نورهای ضعیف است که دلیل آن همان کاهش ولتاژی است که به آن اشاره کردیم. برای انکه دچار چنین عوارض و آسیب هایی نشوید بهتر است در اسرع وقت با متخصصان و تکنسین های لیان الکتریک در زمینه تعمیرات سافت استارتر تماس بگیرید.[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *