تعمیر سافت استارتر هنگام خطای اتصال موتور (Motor Connection)

در مقالات اخیر سعی کردیم اشکالات مختلفی را که ممکن است در ارتباط با کارکرد راه انداز نرم پیش بیاید و همچنین نحوه عیب یابی و حل و فصل آن اشکال ها را خدمت خوانندگان گرامی عرضه نماییم. از جمله در این رابطه می توانید به مقاله “تعمیر سافت استارتر هنگام اخطار ولتاژ کنترل پایین” مراجعه نمایید که از جمله اشکالات رایج دراین زمینه می باشد. علاوه بر آن بهتر است به مطالعه صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک نیز بپردازید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

تعمیر سافت استارتر و خطای اتصال

ممکن است هنگام کارکرد با سیستم با ایراد Motor Connection tx مواجه شوید که x می تواند 1، 2 یا 3 باشد. این اشکال به معنی آن است که موتور به درستی به راه انداز نرم برای استفاده به صورت در خط (in-line) یا دلتا (delta) متصل نشده است. برای انجام تعمیر سافت استارتر در چنین شرایطی باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. اتصالات تکی موتور را به راه انداز نرم از جهت برقراری و تداوم مدار قدرت بررسی نمایید.
  2. همچنین در صورتی که اتصال مدار قدرت برقرار بود، لازم است اتصالات را در جعبه ترمینال موتور بررسی نمایید.

تعمیر سافت استارتر هنگام خطای اتصال موتور (Motor Connection)تعمیر سافت استارتر برای اشکال ترمیستور موتور (Motor thermistor)

ترمیستور به مقاومتی گفته می شود که مقاومت الکتریکی آن به شدت و بسیار بیشتر از مقاومت های معمولی، وابسته به درجه حرارت است که از این وسیله برای کنترل و اندازه گیری استفاده می شود. وقتی با چنین اشکالی در راه انداز نرم مواجه شویم، یعنی ورودی ترمیستور موتور فعال شده است و سبب شده که:

  1. مقاومت ورودی ترمیستور در زمانی بیشتر از یک ثانیه به بیش از 3.6 کیلو اهم رسیده است.
  2. سیم پیچی موتور بسیار گرم شده است. در این صورت باید جهت تعمیر سافت استارتر ابتدا علت گرمایش بیش از حد را یافته و سپس موتور را پیش از راه اندازی مجدد، خنک کنید.
  3. ورودی ترمیستور موتور باز شده است.

در صورتی که از عهده حل مشکل بر نیامدید می توانید در این راستا با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. هرچند رجوع به نوشته “راه انداز نرم برای آمپلی فایرها” نیز می تواند در این رابطه به شما کمک نماید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *