ولت های کنترل پایین (Low control volts)

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1636226905124{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #ededed !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

تنظیمات محافظتی راه انداز نرم با ظرفیت حرارتی موتور مطابقت ندارد. هنگام استفاده از راه انداز نرم باید آن را به گونه ای تنظیم نمود که دارای هماهنگی و تناسب با ظرفیت کاری موتور باشد و اگر مطابقت برقرار نشود موجب اشکالاتی از جمله اضافه بار می گردد که در این موارد، به منظور تعمیر سافت استارتر باید راه انداز نرم را مجددا و به درستی تنظیم نمود

[/vc_column_text][vc_column_text]

به دلیل اهمیتی که نحوه راه اندازی موتورهای الکتریکی در بهبود کارکرد آن ها و همچنین سلامت و طول عمر قطعات مکانیکی و تجهیزات الکتریکی متصل به موتور دارد، مبحث تعمیر سافت استارتر نیز از جایگاهی ویژه برخوردار است و ما سعی کردیم که در نوشته “بررسی تخصصی انواع سافت استارتر” نشان دهیم که هر کدام از انواع این محصول دارای چه ویژگی ها و چه عملکردی می باشد.

ولت های کنترل پایین (Low control volts)

زمانی که با چنین اخطاری بر روی راه انداز نرم مواجه شدید، به عقیده متخصصان تعمیر سافت استارتر دلیل آن تشخیص افت در ولتاژ کنترل است که توسط این وسیله تشخیص داده شده است. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله:

  1. تعمیر سافت استارتر هنگام اخطار ولتاژ کنترل پایینمنبع تغذیه کنترل خارجی یعنی ترمینال های خارجی؛ که باید بررسی شوند و پس از آن راه انداز نرم مجددا تنظیم گردد.
  2. در صورتی که مشکل از سمت منبع تغذیه خارجی نباشد باید ببینید که آیا منبع تغذیه 24 ولتی بر روی PCB کنترل اصلی معیوب است یا خیر. PCB مخفف Printed circuit board است که به معنای برد مدار چاپی یا برد الکترونیکی است.
  3. در صورتی که منبع تغذیه 24 ولتی بر روی برد الکترونیکی دچار اختلال نباشد، برای یافتن اشکال از نگاه تکنسین های تعمیر سافت استارتر باید به بررسی برد الکترونیکی (PCB) درایور بای پس بپردازید. البته این مرحله تنها مختص به آن دسته از راه اندازهای نرم می باشد که بای پس آن ها به صورت داخلی تعبیه شده است. زیرا چنانچه در مقاله “تعمیر سافت استارتر هنگام افت فاز” نیز اشاره شد، برخی از انواع راه انداز نرم دارای مسیر بای پس خارجی می باشند.

در صورتی که با طی کردن مراحل بالا نتوانستید به تعمیر سافت استارتر دست پیدا کنید می توانید مشکل مربوطه را با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک مطرح نموده و از راهنمایی ها و مشاوره های متخصصان ما بهره مند گردید.[button title=”مشورت با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

ولت های کنترل پایین (Low control volts)تعمیر سافت استارتر هنگام خطای اتصال کوتاه

ممکن است گاهی در استفاده از این وسیله با خطایی مانند «L1-T1 shorted» یا «L2-T2 shorted» و یا «L3-T3 shorted» مواجه شوید. این اشکال زمانی پیش می آید که راه انداز نرم در طول بررسی هایی که پیش از عملیات راه اندازی انجام می دهد یک اتصال کوتاه را در کنتاکتور بای پس و یا یک اتصال کوتاه در SCR تشخیص دهد.

SCR همان یکسوساز کنترل شده سیلیکونی است که نقش مهمی در کارکرد راه انداز نرم ایفا می کند و در صورتی که دچار اتصال کوتاه شده باشد، جهت انجام تعمیر سافت استارتر لازم است که آن را تعویض یا تعمیر نمود.

تعمیر سافت استارتر هنگام خطای اتصال کوتاهتعمیر سافت استارتر هنگام بار بیش از حد موتور (Motor overload)

وقتی شما با اشکال اورلود یا بار بیش از حد موتور مواجه می شوید جهت انجام عملیات تعمیر سافت استارتر باید دقت کنید که موتور به حداکثر ظرفیت حرارتی خود دست یافته است. اما چه مواردی می تواند باعث اضافه بار موتور گردد. تکنسین های تعمیر سافت استارتر موارد زیر را علل اضافه بار موتور بر می شمرند:

  1. تنظیمات محافظتی راه انداز نرم با ظرفیت حرارتی موتور مطابقت ندارد. هنگام استفاده از راه انداز نرم باید آن را به گونه ای تنظیم نمود که دارای هماهنگی و تناسب با ظرفیت کاری موتور باشد و اگر مطابقت برقرار نشود موجب اشکالاتی از جمله اضافه بار می گردد که در این موارد، به منظور تعمیر سافت استارتر باید راه انداز نرم را مجددا و به درستی تنظیم نمود.
  2. شروع بیش از حد در طول یک ساعت. اگر چه راه انداز نرم قدرت راه اندازی موتور را در تعداد دفعات مکرر دارد ولی نباید این تعداد به حدی زیاد شوند که باعث آسیب رساندن به موتور گردد. یعنی در طول یک ساعت دفعات خاموش و روشن کردن موتور نباید خیلی زیاد باشد. بنابراین متخصصان تعمیرات سافت استارتر توصیه می کنند که تعداد محدودی برای روشن و خاموش کردن مکرر موتور در فاصله زمانی کوتاه در نظر گرفته شود.
  3. توان عملیاتی بیش از حد. یعنی بار وارده به موتور بیش از اندازه باشد. کارشناسان تعمیر سافت استارتر سفارش می کنند که میزان کار و انرژی دریافتی از موتور باید متناسب با ظرفیت آن باشد. اگر بخواهیم مقدار کار بسیار سنگینی را از موتور دریافت کنیم، موجب مشکل اضافه بار می گردد.
  4. آسیب به سیم پیچ های موتور که می تواند باعث شود که موتور نتواند از تمام ظرفیت خود استفاده کند و همین امر باعث مشکل اضافه بار می شود. بنابراین پیش از اقدام به تعمیر سافت استارتر در چنین مواردی بهتر است ابتدا از سالم بودن سیم پیچ های موتور مطمئن گردیم که می توانند نقشی بسزا در انجام کار توسط موتور داشته باشند.

تعمیر سافت استارتر هنگام بار بیش از حد موتور (Motor overload)جهت انجام تعمیر سافت استارتر در چنین مواردی لازم است که ابتدا علت به وجود آمدن اضافه بار برطرف گردد و پس از آن به موتور اجازه دهیم که خنک گردد. مقاله “موتور کنترل شده توسط راه انداز نرم همراه با خطاهای مکرر” را در این راستا می توانید مطالعه کنید که کمک زیادی به فهم دقیق تر موضوع به شما خواهد کرد و در نهایت پیشنهاد می شود برای آشنایی با دیگر روندهای تعمیر این محصول به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *