حفاظت سیستم های الکتریکی

حفاظت سیستم های الکتریکی ابعاد بسیار گسترده ای دارد که از حفاظت یک خانه مسکونی گرفته با حفاظت های پیشرفته و پیچیده نیروگاه ها و خطوط انتقال را شامل می شوند. بار اصلی حفاظت بر عهده رله حفاظتی ثانویه در سطح فشار متوسط است. در مقالات گذشته به تفصیل در ارتباط با رله ثانویه صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقالات رله های ثانویه فشار متوسط فنوکس، نسل جدیدی از رله های حفاظتی و نحوه تنظیم و عملکرد توابع اضافه جریان آنی و تاخیری در رله های حفاظتی را مطالعه بفرمایید در ادامه به بررسی برخی از حفاظت های موجود در سیستم قدرت خواهیم پرداخت.

حفاظت باس بار

اولین مورد که به آن خواهیم پرداخت حفاظت باس بار در یک پست فشار قوی است. این حفاظت با کمک رله حفاظتی ثانویه را می توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

1.تقسیم بندی حفاظت سیستم های الکتریکی در ابعاد مختلف:

ابعاد مختلفی که توسط رله حفاظتی پوشش داده می شود شامل حفاظت شبکه های فشار ضعیف شامل خطوط توزیع انرژی ترانسفورماتورها، موتورها، خازن ها و سایر مصرف کننده می باشد.

مورد دیگر حفاظت شبکه های فشار متوسط شامل خطوط توزیع و انتقال انرژی ژنراتورها و موتورهای فشار متوسط، ترانسفورماتورها می باشد. آخرین مورد استفاده رله حفاظتی در شبکه های فشار قوی شامل خطوط امتقال انرژی و خطوط و باس بارهای پست های 63 کیلووات به بالا است

2. انواع حفاظت در سیستم های الکتریکی:

کاربرد رله های حفاظتی نیز در این مورد شامل حفاظت خطوط و فیدر ها در برابر خطاهای جریانی مانند اتصال کوتاه جریان زیاد، اضافه بار و خطاهای نشتی جریان به صورت جهت دار و غیر جهت دار می باشد. علاوه بر این رله حفاظتی می توانند از شبکه در برابر خطاهای ولتاژی شامل اضافه ولتاژ، کاهش ولتاژ، توالی فاز، حفاظت موتور در برابر اتصال کوتاه اضافه جریان، اضافه بار، کاهش بار، محدوديت دفعات استارت، حفاظت ترانسفورمرها در برابر خطاهای جريانی مانند اتصال کوتاه جريان زياد اضافه بار، ديفرانسيل و خطاهای فيزيکی ترانسفورمر ها شامل اضافه حرارت سيم پيچ و روغن و سطح روغن و بوخهلتس، حفاظت خازنها در برابر خطاهای اتصال کوتاه اضافه بار اضافه ولتاژ و حفاظت باسبارهای پست ها در برابر انواع خطاهای ولتاژی ديفرانسيل سنکرون چک و ساير حفاظت ها که جنبه خاص دارند. (نحوه عملکرد رله های حفاظتی جریانی جهت دار)  .

رله فنوکس

در این مقاله به بیان انواع تقسیم بندی حفاظت سیستم های الکتریکی در ابعاد مختلف و انواع حفاظت در سیستم های الکتریکی پرداختیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رله حفاظتی ثانویه فشار متوسط شرکت فنوکس اسپانیا می توانید با متخصصین مجریب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل فرمایید.

رله ثانویه فنوکس با کیفیت، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب مورد فوق العاده ای برای انتخاب رله ثانویه فشار متوسط خواهد بود.

این رله فشار متوسط دارای تاییدیه های آزمایشگاه های معتبر بین المللی مانند KEMA هلند می باشد که نشانگر کیفیت بالای این محصولات است. (اصطلاحات رایج در مورد رله حفاظتی و دستگاه های اندازه گیری. بخش اول)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *