درایو کنترل دور در موتور جریان مستقیم چگونه عمل می کند؟

در نوشته “تنوع سرعت های موتور با درایو کنترل دور” این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که استفاده از درایو کنترل دور وقتی ضرورت پیدا می کند که ما نیاز داشته باشیم از یک موتور در چند سرعت مختلف یا یک سرعت متغیر استفاده کنیم و از آنجا که نمی خواهیم برای این منظور چند موتور متفاوت با سرعت های ثابت داشته باشیم از این قطعه بهره می بریم که می تواند یک موتور را با تنوع سرعت های مورد نیاز در اختیار ما قرار دهد.

روش های تغییر سرعت موتور

در ادامه به دو روش کنترلی که می توانند ما را برای تغییرات سرعت موتور جریان مستقیم کمک کنند اشاره می کنیم:

  1. موتورها جریان مستقیم (DC) به وسیله تنظیمات اعمالی بر روی جریان میدان شنت امکان دستیابی به تغییرات سرعت را فراهم می کنند.
  2. روش دیگری که برای تغییر سرعت موتور جریان مستقیم این است که ولتاژی را که به آرماتور موتور اعمال می شود را تغییر دهیم.

درایو کنترل دور در موتور جریان مستقیم چگونه عمل می کند؟

یک درایو کنترل دور که قابلیت تنظیم سرعت دارد ممکن است از یک موتور الکتریکی و یک کنترلر تشکیل شود که کارکرد آن کنترلر آن است که سرعت کار موتور را تنظیم کند. ترکیب یک موتور با سرعت ثابت و یک وسیله مکانیکی که سرعت آن تغییر می کند و قابل تنظیم است را می توان علاوه بر درایو کنترل دور به نام درایور با سرعت قابل تنظیم نیز نامید.

اما امروزه درایو کنترل دور با فناوری های جدیدی رخ نموده است که باعث شده درایو کنترل دورکه از تکنولوژی های فدیمی تر استفاده می کردند از رده خارج شده و بی استفاده شوند. چرا که این محصولات جدید بر اساس فرکانس متغیر عمل می کنند.

البته راه بر تغییرات در این دستگاه بسته نیست و همواره امیدواری بهره مندی از تکنولوژی های جدیدتر وجود دارد که باعث می شود با بازدهی بیشتری بتوانیم بر موتورها و تغییرات سرعت آن ها کنترل داشته باشیم.

در همین رابطه شما می توانید به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک سری زده و مشاهده نمایید که محصولات نوین از چه فناوری هایی بهره مند هستند. و درباره پیشرفت های جدید حاصله در این زمینه همچنین امکان ارتباط با متخصصان و کارشناسان لیان الکتریک فراهم می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *