دو فایده مهم در بهره مندی از اینورتر

درایو کنترل دور که به آن اینورتر نیز گفته می شود، با توجه به آنچه درمقاله “کنترل موتورهای سه فاز با اینورتر” ذکر شد، نقش مهمی در کنترل سرعت و گشتاور موتورهای الکتریکی دارد. در این نوشته می خواهیم به برخی دیگر از مزیت هایی که استفاده از این محصول به همراه دارد، بپردازیم.

1.       جریان ابتدایی کنترل شده توسط اینورتر

اگر از راه انداز نرم یا درایو برای کنترل کردن موتورهای الکتریکی استفاده نکنیم، جریان آغازین وارد شده به موتور AC می تواند حدود هفت الی هشت برابر جریان بار کامل آن باشد. اگر ظرفیت یک موتور مقداری خاص باشد و هشت برابر آن، بار به آن تحمیل شود، می توان حدس زد که چه فشاری به آن وارد می آید. اما اینورتر باعث کاهش این بار آغازین می شود که به این ترتیب بارهای وارده به موتور کاهش یافته و در نتیجه طول عمر آن افزایش پیدا می کند.

دو فایده مهم در بهره مندی از اینورتر2.     کاهش اختلالات خط قدرت توسط اینورتر

اگر شما یک موتور AC را در طول یک خط جریان، استارت بزنید، به دلیل جریان هجومی اولیه که در بند قبل توضیح داده شد، باعث تخلیه ولتاژ در سیستم توزیع قدرت می شود و این یک خلا و ضعف در توزیع ولتاژ ایجاد می کند. بنابراین تجهیزات دیگری که از آن خط تغذیه می کنند، اگر مانند سنسورها و یا کامپیوترها، حساس باشند، هنگام افت ولتاژ آسیب به آن ها وارد می شود.

اما بهره مندی از اینورتر اجازه بروز به این خلا ولتاژی نمی دهد. زیرا قدرت زیادی را به موتور تغذیه نمی کند و بنابراین موجب ایجاد جریان هجومی اولیه نمی گردد. به این ترتیب استفاده از این محصول می تواند در حفظ و نگهداری سایر تجهیزات حساسی که در خط جریان قرار دارند، نیز کمک کننده باشد. برای آشنایی بیشتر با فواید استفاده از این محصول می توانید به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

مقاله “افت نیرو در سیستم اینورتر سرعت متحرک” می تواند اطلاعات جامع تری را در این رابطه در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که نیاز به استفاده از این محصول دارید، برای انتخاب مناسب ترین گزینه می توانید با کارشناسان و متخصصان لیان الکتریک در این رابطه مشورت نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *