رله چگونه کار می کند؟

برای آنکه بتوانیم یک ابزار مدرن و پرکاربرد مانند رله را به خوبی شناسایی کنیم، لازم است از ابعاد مختلفی آن را نظاره کرده و خصوصیات آن را بشناسیم. در این صورت می توانیم نیازهای خود را با این ابزار تطبیق دهیم. در مورد این قطعه ما در نوشته های قبلی سوالاتی اساسی را مطرح نمودیم مانند آنکه:

سوالات متداول

  1. استفاده از رله چه مزیت های فرعی دارد؟

پاسخ: عمده ترین مزیت فرعی کاهش نیاز به سیم بندی و کاهش ابعاد سیستم و صرفه جویی در هزینه هاست.

  1. کاربردهای پیچیده رله چیست؟

پاسخ: از کاربردهای پیچیده رله می توان به راه اندازی چند مدار توسط یک رله و ایجاد تابع زمانی بولی و همچنین تاخیر زمانی سیستم نام برد.

  1. رله چگونه عمل سوئیچ جریان را در مدار انجام می دهد؟

پاسخ» این کار با افزایش و کاهش شدت جریان در مدار صورت می گیرد.

و پرسش های دیگری که با مراجعه به صفحه رله لیان الکتریک می توانید پاسخ های آن را مشاهده نمایید. اما در این نوشته قصد داریم ببینیم که این قطعه اساسا چگونه عمل می کند.

رله چگونه کار می کند؟

عملکرد رله

رله ها در چند چیز با هم تفاوت دارند:

  1. اندازه و ابعاد
  2. ظرفیت
  3. استفاده های متناظر با اندازه و ظرفیت شان

هرچند همه انواع این وسیله ضمن داشتن تفاوت هایی از جنس بالا کارکردی یکسان دارند و آن کارکرد همانطور که در مقاله تخصصی “چرا رله ها مهم هستند؟” بیان شده است این است که بدین وسیله از یک مدار برای قدرت بخشیدن به مدار دیگر استفاده می شود.

عملکرد رله

رفتار ویژه ای که در آن چنین چیزی اتفاق می افتد بستگی به این دارد که آیا این ابزار در مدار به صورت نرمالی باز (Normally Open) است یا به صورت نرمال بسته (Normally Closed) می باشد. بنابراین انتقال جریان یا قدرت از یک مدار به مدار دیگر وابسته به استفاده از این دو نوع می باشد که در نوشته های آتی به آن خواهیم پرداخت و توضیحاتی راجع به هر یک ارائه خواهیم داد.

رله ها یک مدار الکتریکی را به وسیله باز کردن و بستن کانتکت ها در مدار دیگر کنترل می کنند. که در نمودار بالا شکل کلی آن به تصویر کشیده شده است و می تواند به شما کمک کند ببینید چگونه تغییر در حرکت کانتکت ها می تواند مدارها را قطع و وصل کند و به این ترتیب نحوه عمکلرد این قطعه را بهتر درک کنید. البته در این راستا شما می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک نیز در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *