اینورتر یا همان معکوس کننده چیست؟

در سیر مقالات گذشته ما سعی کردیم ابتدا به اهمیت امر تعمیرات اینورتر اشاره کنیم و اینکه فراگرفتن این مسئله می تواند در مواقعی در زندگی روزمره نیز به کمک ما بیاید. در کنار آن سعی کردیم به اجزای مختلف این تجهیزات اشاره نموده و در مقاله “نقش اوسیلاتور در تعمیرات اینورتر چیست؟” به این نکته پرداختیم که تعمیرات اینورتر می تواند مربوط به بخش های مختلف آن گردد که یکی از آن ها اوسیلاتور است. در این نوشته قصد داریم به معرفی بیشتر معکوس کننده قدرت یا همان اینورتر بپردازیم.

جایگاه تعمیرات اینورتر با توجه به کارکرد اینورتر

همانطور که گفتیم ممکن است که در مواقعی شما با یک معکوس کننده معیوب مواجه باشید و گزینه دیگری در اختیار ندارید جز آنکه خودتان به تعمیرات اینورتر بپردازید. در این صورت بهتر است با دقت بیشتری این مقاله را دنبال کنید. در این نوشته و نوشته های آتی در این زمینه سعی می شود که سه عنوان پیگیری شود که عبارتند از:

  1. اینورتر یا همان معکوس کننده چیست؟
  2. معکوس کننده چگونه کار می کند؟
  3. چگونه می توان آن را تعمیر نمود؟

قدم اول در آشنایی با مباحث تعمیرات اینورتر چیست؟

البته همانطور که مشخص است مرحله دوم و سوم کاملا در هم تنیده هستند. به این معنا که شما وقتی می توانید عملیات تعمیرات اینورتر را به درستی و کمال انجام دهید که با کارکرد همه اجزا و قاطعات آن به خوبی آشنا باشید و بتوانید به این ترتیب عیب ایجاد شده را با دقت مشخص کرده و سپس نسبت به رفع عیب آن اقدام نمایید.

اینورتر یا همان معکوس کننده چیست؟

چنانچه بیان شد قدم اول این است که بدانیم این قطعه در واقع به چه چیزی گفته می شود. متخصصان تعمیرات اینورتر و کارشناسان این صنعت می گویند که اینورتر در واقع یک دستگاه معکوس کننده قدرت است که می تواند جریان مستقیم (DC) را که از باتری های معمولی یا باتری های خورشیدی دریافت می شود به جریان متناوب (AC) تبدیل کند که قابل استفاده توسط بسیاری از ابزارهای برقی می باشد.

نکته ای دیگر که کارشناسان تعمیرات اینورتر خاطرنشان می کنند آن است که در واقع معکوس کننده یک اوسیلاتور یا نوسان دهنده است که می تواند جایگاه قطبیت (قطب های مثبت و منفی) را با سرعت از جریان مستقیم به جریان متناوب سوئیچ کند و به این ترتیب یک جریان مربعی ایجاد کند که در نوشته های قبلی تعمیرات اینورتر نمودار چنین جریانی را مشاهده کرده ایم.

اینورتر یا همان معکوس کننده چیست؟

نتایج استفاده از معکوس کننده

اگر شما بتوانید با انجام تعمیرات اینورتر معکوس کننده معیوب خود را سالم سازی کنید آنگاه:

  1. شما می توانید به جای استفاده از وسایل و ابزاری که تنها با باتری کار می کنند از وسایل و تجهیزات برقی که با جریان متناوب کار می کنند نیز بهره مند شوید.
  2. با توجه به آنکه وسایل و تجهیزات برقی ممکن است برخی با جریان 220 ولت و برخی با جریان 240 ولت کار کنند، به گفته تکنسین های تعمیرات اینورتر این دستگاه امکان تولید جریان هایی با هر کدام از این دو ولتاژ را دارا می باشد.

به ترتیبی که در صفحه تعمیرات تخصصی معکوس کننده بیان شد، می توانیم از وسایل برقی مختلف با ورودی ولتاژهای مختلف با استفاده از معکوس کننده بهره ببریم. برای آنکه اطلاعات بیشتری راجع به این دستگاه به دست آورید شما می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک در ارتباط باشید. و علاوه بر آن مراجعه به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک می تواند در این راستا کمک وافری به شما نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *