مدیریت گرمایی در تابلو برق

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1636226905124{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #ededed !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

برای مدیریت حرارتی تابلو برق در چنین محیط هایی طراحی آن ها به گونه ای انجام می شود که به راحتی بتواند باعث تهویه هوای درون محفظه باشد که به این منظور از دریچه هایی با طراحی نازل شکل کمک گرفته می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

در نوشته “نصب تابلو برق در اماکن خطرناک” گفته شد که برخی موقعیت ها و محیط ها برای نصب تابلو برق خطرناک محسوب می شوند و باید محفظه الکتریکی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که به خوبی بتواند در چنین محیط هایی دوام آورده و دچار آسیب دیدگی نشود و همچنین بتواند از محتویات و تجهیزات الکتریکی موجود در درون خود به خوبی محافظت کند.

تابلو برق در برابر گرما

یکی از این مخاطرات درجه حرارت بالا و گرمای شدید است که می تواند به تجهیزات موجود درون تابلو برق آسیب برساند. به همین جهت برای اجتناب از چنین خطراتی راه حل های تایید شده ای وجود دارد که می تواند:

  1. اولا دمای فضای داخلی کابینت الکتریکی را تنظیم کند.
  2. ثانیا باعث کاهش تراکم درون محفظه در موقعیت های خطرناک گردد.

مدیریت گرمایی در تابلو برقبرای مدیریت حرارتی تابلو برق در چنین محیط هایی طراحی آن ها به گونه ای انجام می شود که به راحتی بتواند باعث تهویه هوای درون محفظه باشد که به این منظور از دریچه هایی با طراحی نازل شکل کمک گرفته می شود. علاوه بر آن می توان از سیستم های کولر و تهویه مطبوع نیز برای این دستگاه ها استفاده نمود.

طراحی سیستم خنک کننده برای این دستگاه به صورت حرفه ای انجام می شود. به طوری که با حداقل استفاده از بست های قابل مشاهده و بدون قالب گذاری سنگین صورت می پذیرد. تعبیه تهویه هوا برای تابلو برق نیاز به سیستم تصفیه و تنظیم فشار ندارد. اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول را می توانید در صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک جستجو نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

فواید استفاده از سیستم خنک سازی برای تابلو برق

در ادامه به مواردی از نتایج مثبت استفاده از این محصول برای تابلو برق ها اشاره می نماییم:

  1. این دستگاه ها نتیجه بازسازی کولرهای صنعتی سبک نیست.
  2. پوشش گالوانیزه در طراحی این محصول کمک می کند که در برابر شرایط سخت محیطی و همچنین شرایط کارخانه به خوبی مقاومت داشته باشد.
  3. تابلو برق در چنین موقعیت هایی با پوششی ساخته می شود که برای اجزای آن مقاومت در برابر خوردگی را نسبت به محیط اطراف فراهم کند.
  4. کویل های سیستم خنک کننده به کار گرفته شده برای محفظه الکتریکی در برابر گرد و خاک مقاوم هستند که این کاربرد به خصوص برای فضاهایی که گرد و خاک زیادی دارند و از محفظه الکتریکی بدون فیلتر در آن ها استفاده می شود، مناسب است.
  5. البته کویل ها از یک فیلتر شبکه ای آلومینیومی برخوردار هستند که قابل تمیز شدن و استفاده مجدد هستند که این فیلتر برای شرایطی که میزان گرد و خاک و کثیفی محیط بیش از حد معمول است، به کار می آید.
  6. محفظه های الکتریکی در چنین شرایطی مجهز به نمایشگر و کنترلگر دیجیتال درجه حرارت می باشند.
  7. طراحی این سیستم های خنک کننده باریک است. به طوری که می توان آن ها را در تابلو برق های با عمق سی سانتی متر به خوبی جا داد. برای آشنایی با نحوه طراحی آن ها می توانید به مقاله “طراحی تابلو برق با سیستم خنک کننده برای مناطق خطرناک داخلی و بیرونی” نیز مراجعه نمایید.

فواید استفاده از سیستم خنک سازی برای تابلو برقدر صورتی که قصد استفاده از این محصول را دارید، می توانید سفارش خود را با کارشناسان ما در لیان الکتریک مطرح نمایید و از مشورت های متخصصان ما بهره مند گردید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *