نصب تابلو برق در اماکن خطرناک

تابلو برق علاوه بر آنکه از لحاظ ساختاری دارای گونه های متنوعی است، از جهت محل به کار گیری نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شود که با یک نمونه از آن در مقاله “تابلو برق تجاری چیست؟” آشنا شدیم. در این نوشته قصد داریم به موضوع به کار گیری محفظه های الکتریکی در محل هایی که ممکن است آن را با خطراتی مواجه کند، بپردازیم.

اماکن پرخطر برای نصب تابلو برق

اماکنی که در معرض آتش سوزی یا انفجار و یا نفوذ آب فراوان باشند، مناطقی هستند که جهت به کار گیری تابلو برق خطرناک هستند. در چنین ناحیه هایی باید از محفظه الکتریکی با متریال ضد حریق، ضد انفجار و غیر قابل نفوذ در برابر جریان آب استفاده کرد. همچنین علاوه بر این موارد محفظه ها باید دارای قابلیت تصفیه سازی و تعدیل فشار در موارد ضروری باشند.

نصب تابلو برق در اماکن خطرناکبنابراین شما می تواند از تابلو برق های لیان الکتریک برای محافظت از تجهیزات برقی کنترلی و بهبود درجه اطمینان سیستم خود در مواقعی که نیاز به گواهینامه ها و طبقه بندی های خاص جهت استفاده در مکان های خطرناک است، استفاده نمایید. اطلاعات بیشتر در صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک موجود است.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

تجهیزات جانبی تابلو برق جهت استفاده در مکان های خطرناک

  1. سیستم تهویه مطبوع که می تواند قابلیت اطمینان پنل کنترلی را افزایش دهد.
  2. استفاده از جنس ضد آتش و ضد انفجار که برای استفاده در مناطق با درجه خطر بالا، مناسب است.
  3. استفاده از سیستم های تصفیه و تعدیل فشار که می تواند در مواقع ضروری هوای داخل کابینت الکتریکی را تصفیه کرده و یا فشار هوای درون آن را تا اندازه مورد نیاز افزایش دهد.

این ها برخی از مواردی است که می تواند جهت ایمنی بیشتر محفظه الکتریکی به منظور استفاده در محیط های خطرناک به کار رود. البته نوع طراحی این محصول نیز در این موارد اهمیتی ویژه پیدا می کند که در رابطه با طراحی بهینه این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. همچنین مراجعه به مقاله “طراحی تابلو برق برای محیط خطرناک” نیز در این راستا مفید خواهد بود. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *