اینورتر در آسانسورها

با توجه به محدود بودن منابع انرژی، امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی در زمینه های مختلف به یکی از مباحث مهم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و به طور مداوم در زمینه ی راهکارهای کاهش مصرف انرژی قوانین گوناگونی تصویب می شود. نگرانی از کاهش شدید منابع انرژی تجدید ناپذیر مثل نفت و گاز و … از یک طرف و نگرانی جوامع بشری در خصوص حفظ محیط زیست در مقابل آلودگی های فزاینده زیست محیطی در کنار مباحث اقتصادی موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی را به یک مساله مهم و قابل اعتنا تبدیل کرده است.

اینورتر در آسانسورها

در عین حال مشخص است که بخش اعظمی از انرژی باید در حوزه صنعت و در جهت ارتقای ارزش افزوده و بازدهی مصرف گردد. آسانسورها امروزه به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در اکثر ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی در سرتاسر دنیا مورد استفاده می شوند، شناخته شده هستند. استفاده از اینورتر در سیستم آسانسورها موجب صرفه جویی درمصرف انرژی می شود.

البته در کنار این کاهش مصرف انرژی، باید هزینه نگهداری و تعمیرات اینورتر را نیز مدنظر داشته باشیم. امروزه متاسفانه پروژه های متعددی برای بهبود عملکرد انرژی در آسانسورها انجام شده است که در هیچکدام از این پروژه ها، مصرف انرژی هدف اصلی نبوده است، بلکه به مسائلی از قبیل محدودیت فضا، سواری راحت و ایمنی بسیار بیشتر از مقوله ی مصرف انرژی توجه شده است.

سرعت آسانسورها:

انتخاب اینورتر مناسب علاوه براینکه موجب بهبود عملکرد سیستم می شود، در کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات اینورتر نیز نقش موثری ایفا می کند. به طور کلی آسانسورها از نظر میزان سرعت به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند.

آسانسور سرعت کم در محدوده ی 0 تا 40 متر در دقیقه (0.6 متر در ثانیه).

آسانسور سرعت متوسط در محدوده ی 40 تا 63 متر در دقیقه (1.05 متر در ثانیه).

آسانسور سرعت بالا در محدوده ی 63 تا 96 در دقیقه (1.6 متر در ثانیه).

مزایای اینورتر

اینورتر به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار جریان مورد نیاز ابتدایی برای راه اندازی آسانسور را به مقدار لازم افزایش و در حین کار به میزان لازم کاهش می دهد. کاهش جریان موتور به صورت اتوماتیک هنگامی که بار موتور کم می شود موجب افزایش طول عمر موتور خواهد شد. با توجه به نقش مهم اینورتر در افزایش طول عمر موتور، نگهداری صحیح از اینورتر اهمیت فراوانی دارد.

جهت آشنایی با تعمیرات اینورتر می توانید مقاله ی ” تعمیرات اینورتر و مراحل آن “ را مطالعه نمایید.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود، همچنین در وبسایت شرکت لیان الکتریک ویرا می توانید مطالب دیگر ما که شامل: تابلو برق، راه اندازی اینورتر، نقش راه انداز نرم در شناورها، چاه ها و پمپ های آب، ، انواع تابلوبرق ها از نظر ساختار و شکل ظاهری و … می باشد را مطالعه کنید. به منظور بررسی و انجام تعمیرات اینورتر، سافت استارتر و تابلو برق می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *