رله دوال پاور

در این مقاله به بیان برخی از ویژگی های جانبی دیگر در رله های حفاظتی ثانویه خواهیم پرداخت، با کمک این موارد رله ها کارکرد مطمئن تری و بهتری خواهند داشت. در مقالات گذشته به تشریح رله های حفاظتی فشار متوسط ثانویه پرداختیم و تمامی قابلیت ها و نحوه انجام تنظیمات و پیکربندی را برای این رله ها توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات رله های ثانویه فشار متوسط فنوکس، نسل جدیدی از رله های حفاظتی و معرفی برخی از فانکشن های حفاظتی در رله های ثانویه بخش اول را مطالعه بفرمایید.

دوال پاور از دو کلمه Dual به معنی دوگانه و Power به معنای قدرت تشکیل شده است. یعنی تغذیه این رله ها می تواند از طریق دو منبع جداگانه باشد که در صورت قطع شدن یکی از آن ها، منبع دوم رله را تغذیه کند و حفاظت خط هم چنان پایدار بماند. در مبحث حفاظت و استفاده از رله حفاظتی برقراری سیتم حفاظت امر بسیار مهمی است.

رله فنوکس

در رله حفاظتی دوال پاور SIAB فنوکس یکی از تغذیه ها مربوط به UPS یا تغذیه اصلی، و دیگری مربوط به تغذیه از طریق CT های خط است. این به آن معنی است که تا زمانی که خط برقدار است و جریان عبور می دهد رله حفاظتی هم روشن است و عمل حفاظت را انجام می دهد. حتی اگر تغذیه اصلی رله حفاظتی قطع شود باز هم در عمل حفاظت خللی ایجاد نمی شود.

باید در نظر داشت که خرابی UPS عامل عمده از مدار خارج شدن رله حفاظتی و از دست رفتن حفاظت خط می باشد که با رله حفاظتی دوال پاور این مشکل حل می شود. (برخی از ویژگی های جانبی رله های حفاظتی دوال پاور!)

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *