تنظیمات سافت استارتر

نکاتی برای تعمیرات سافت استارتر

در مقالات تعمیرات سافت استارتر قسمت اول و دوم و سوم به تفصیل به طریقه تعویض و باز و بست کردن قسمت های مختلف راه انداز نرم پرداختیم. پیش از شروع، اگر خواهان اطلاعاتی در مورد سافت استارتر ها دارید ، بهتر است مقالات انواع راه انداز نرم و کلمه “نرم” در راه انداز نرم موتور به چه معناست؟ را مطالعه نمایید.

سافت استارتر هوشمند
سافت استارتر هوشمند

موارد آسیب به سافت استارتر

موارد احتمالی که نیاز به تعمیرات سافت استارتر می شود عموما به دلایل زیر هستند

  1. بر اثر لرزش و تکان های بی وقفه امکان شل و محکم نبودن اتصالات و بست های الکتریکی وجود دارد که در دراز مدت سبب قطعی راه انداز نرم می شود
  2. نوسان ولتاژ در قسمت منبع تغذیه که می تواند بر اثر نوسانات شبکه برق یا خرابی برد سافت استارتر باشد
  3. تنش ها و ولتاژهای ضربه ای شبکه برق مورد استفاده هنگامی که تریستور ها خاموش هستند
  4. شرایط محیطی نا مناسب مثل رطوبت و آلودگی و گرد و خاک نیز می تواند در دراز مدت مشکلاتی ایجاد کند
  5. بررسی نشتی جریان تریستور ها با اندازه گیری مقاومت بین ترمینال های سه فاز ورودی و خروجی( اگر جریان کمتر از 50 کیلو اهم باشد نشتی جریان یکی از گزینه های احتمالی است.
  6. نصب غیر اصولی بانک خازنی در خروجی یک سافت استارتر نیز سبب آسیب جدی به آن از جمله سوختن یک تریستور و آسیب زدن به برد کنترل و مدار فرمان می شود.

این ها مواردی بودند که باید به هنگام تعمیرات سافت استارتر و سرویس های دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند و همچنین در تمامی مدل ها رجوع به کاتالوگ یا data sheet کالای مورد نظر نیز امری ضروریست. می توانید به آن ها جهت بررسی اتصال صحیح سافت استارتر چه از نظر الکتریکی و چه از نظر مکانیکی مراجعه کنید و تا حد زیادی می تواند نیاز به تعمیرات سافت استارتر را کاهش دهد همچنین می توانید مقاله تعمیر یک نمونه تخصصی از مدل Schneider ATS22 ها در زمینه تعمیرات سافت استارتر را مطالعه کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود، جهت مشاوره برای تعمیرات سافت استارتر  و خرید انواع آنها می توانید از کارشناسان مجرب ما در شرکت لیان مشورت لازم را به عمل بیاورید. همچنین در وبسایت شرکت لیان الکتریک ویرا می توانید مطالب دیگر ما که شامل: روش های استاپ (توقف) در راه انداز نرم چیست؟،روش های استارت در راه انداز نرم چیست؟ (بخش اول)، راه اندازی اینورتر، سافت استارتر (راه انداز نرم) در موتورهای القائی و … می باشد را مطالعه کنید. به منظور بررسی و انجام تعمیرات سافت استارتر، اینورتر و تابلو برق می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *