فواید به کار گیری راه انداز نرم

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1636226905124{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #ededed !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

تنش های مکانیکی که هنگام استارت بر سیستم وارد می شود می تواند باعث خرابی پیچ های پایه و خرابی یا قفل شدن یاتاقان ها، ترک خوردن و یا شکستن شفت موتور، خرابی کوپلینگ ها و هر گونه آسیب دیگری به قطعات مکانیکی موتور شود که باعث وقفه در کار و یا اتلاف انرژی زیاد می شود. بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی لازم است از راه انداز نرم کمک بگیریم.

[/vc_column_text][vc_column_text]

استفاده از راه انداز نرم به دلیل مشکلاتی است که سیستم ما در هنگام راه اندازی با آن مواجه می شود. در مقاله “مشکلات مکانیکی در صورت عدم استفاده از سافت استارتر” به برخی مشکلات مکانیکی اشاره شد که به کار گیری راه انداز نرم آن ها را برطرف می نماید. اما در این نوشته می خواهیم به مخاطراتی بپردازیم که راه اندازی بدون استفاده از سافت استارتر می تواند برای موتور به وجود آورد.

محافظت راه انداز نرم از موتور

در صورتی که جریان اولیه بدون عبور از فیلتر راه انداز نرم، مستقیما به موتور وارد شود، می تواند آسیب هایی را به آن وارد نماید که عبارتند از:

  1. خراب شدن و از بین رفتن عایق موتور
  2. خرابی زود هنگام سیم پیچ های موتور که به دلیل تنش های مکانیکی است که هنگام راه اندازی بر سیم پیچ ها وارد می شود.
  3. درجه حرارت بالا که ناشی از جریان هجومی با شدت بالا است.

نقش راه انداز نرم در توقف ملایم موتورتنش های مکانیکی که هنگام استارت بر سیستم وارد می شود می تواند باعث خرابی پیچ های پایه و خرابی یا قفل شدن یاتاقان ها، ترک خوردن و یا شکستن شفت موتور، خرابی کوپلینگ ها و هر گونه آسیب دیگری به قطعات مکانیکی موتور شود که باعث وقفه در کار و یا اتلاف انرژی زیاد می شود. بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی لازم است از راه انداز نرم کمک بگیریم. برای آشنایی بیشتر با ضرورت استفاده از این محصول می توانید به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

فواید به کار گیری راه انداز نرم

در نوشته “اصول کار راه انداز نرم چیست؟” با نحوه کنترل جریان اولیه توسط این محصول آشنا شدیم که این عمل می تواند مزایای زیر را برای سیستم به دنبال داشته باشد:

  1. راه اندازی کنترل شده؛ این کار با کنترل و محدودسازی جریان اولیه، کاهش اختلال خط قدرت هنگام استارت و تقاضای برق کمتر هنگام راه اندازی اتفاق می افتد.
  2. شتاب کنترل شده؛ راه انداز نرم می تواند یک استارت ملایم و شتاب قابل تنظیم را بر مبنای زمان یا بار فراهم نماید و به این ترتیب اندازه موتور را برای شتاب بار اینرسی خالص کاهش دهد.
  3. محدود کننده گشتاور قابل تنظیم؛ راه انداز نرم همانطور که شتاب و جریان اولیه ورودی به موتور را تحت کنترل در می آورد، برای حفاظت از وارد آمدن صدمه به ماشین آلات و محافظت از فرآیند و محصولات، گشتاور اولیه موتور را نیز کنترل می کند.
  4. کنترل فرآیند توقف سیستم؛ علاوه بر راه اندازی، سافت استارتر در فرآیند توقف نیز باعث می شود که کاهش سرعت به نحو آرام انجام شود و زمان مشخصی برای توقف طی گردد. این کار باعث می شود که فرآیند معکوس تنش کمتری را به موتور AC وارد آورد. پس راه انداز نرم هم در مرحله استارت و هم در مرحله خاموش کردن موتور وارد عمل شده و باعث می شود که در این دو حالت، موتور فرآیند نرم و ملایمی را پشت سر بگذارد.

فواید به کار گیری راه انداز نرمبرای آشنایی با روند کار در این دو مرحله می توانید به صفحه “راه اندازی و توقف ملایم” مراجعه نمایید. همچنین کارشناسان و متخصصان ما همواره آماده پاسخگویی و مشاوره به هموطنان عزیز درباره کارآیی این محصول می باشند. [button title=”مشورت با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *