قابلیت دوشتابه

درایوهای Invertek دارای قابلیت راه‌اندازی دو شتابه (Dual Ramp) هستند. قابلیت دوشتابه در درایوهای اینورتک به شما اجازه می‌دهد دو سرعت مختلف را برای موتور الکتریکی تنظیم کنید، به طوری که می‌توانید یک شتابه برای شروع و یک شتابه دیگر برای سرعت عملکرد نرمال تعیین کنید.

با استفاده از قابلیت راه‌اندازی دو شتابه اینورتر اینورتک، می‌توانید در زمان شروع عملکرد موتور، سرعت آن را به صورت تدریجی و نرم افزایش داده و در زمان تعیین شده به سرعت عملکرد نرمال برسانید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد در کاربردهایی مانند پمپ‌ها، فن‌ها و نوار نقاله‌ها، کاهش نگرانی‌های مربوط به استارت و استاپ ناگهانی موتور و تاثیرات ضربه‌ای را داشته باشید.

قابلیت دوشتابه

برای استفاده از قابلیت راه‌اندازی دو شتابه در درایوهای Invertek، شما باید به منوی تنظیمات پیشرفته درایو دسترسی پیدا کنید و تنظیمات مربوط به دو شتابه را پیکربندی کنید. این تنظیمات شامل سرعت شروع رمپ، زمان شتاب‌گیری اول، زمان شتاب‌گیری دوم و همچنین زمان‌های کاهش شتاب. برای دستورالعمل دقیق تنظیم این قابلیت، به دفترچه راهنمای درایو Invertek خود مراجعه کنید.

کاربردهای راه‌اندازی دو شتابه درایو اینورتک در پمپ‌های شناور می‌تواند به شکل زیر باشد:

  • راه‌اندازی نرم: استفاده از قابلیت دوشتابه اینورتر اینورتک در پمپ‌های شناور به شما امکان می‌دهد تا در زمان شروع پمپ، سرعت آن را به آرامی و نرم افزایش دهید. این امر باعث می‌شود تا جریان آب به طور تدریجی و بدون ضربه‌های قوی از حالت سکون به حالت عملیاتی برسد. این روش از جریان نرم و پیوسته در پمپ استفاده می‌کند و از آسیب دیدن پمپ و تجهیزات مرتبط جلوگیری می‌کند.
  • کاهش آبشستگی: در مواردی که در زمان شروع پمپ، تنش آبشستگی (water hammer) ایجاد می‌شود، استفاده از قابلیت دوشتابه می‌تواند مفید باشد. با تنظیم سرعت شروع پمپ به طور کنترل‌شده و نرم، این تنش آبشستگی به حداقل می‌رسد و از آسیب به لوله‌ها و سیستم‌های مرتبط جلوگیری می‌شود.
  • کاهش استهلاک: استفاده از قابلیت دو شتابه invertekdrive در پمپ‌های شناور می‌تواند به کاهش استهلاک و طول عمر طولانی‌تر تجهیزات کمک کند. با شروع نرم و تدریجی پمپ، میزان فشار و تنش بر روی قطعات کاهش می‌یابد و از خرابی‌های زودرس جلوگیری می‌شود.
  • بهبود کارایی: با استفاده از راه‌اندازی دو شتابه در کنترل دور اینورتک، می‌توانید مقدار انرژی مصرفی را بهبود بخشید. با شروع نرم و تدریجی پمپ، انرژی لازم برای راه‌اندازی آن بهینه می‌شود و از افزایش ناگهانی در مصرف انرژی جلوگیری می‌شود.

مهم است که توجه داشته باشید که هر پمپ و سیستم شناوری ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد، بنابراین بهتر است با توجه به شرایط و نیازهای خاص خود، تنظیمات دو شتابه را در کنترل دور اینورتک بهینه کنید.

راه‌اندازی دوشتابه در پمپ‌های شناور

قابلیت دوشتابه درایو اینورتک از آسیب رسیدن به کفگرد پمپ‌های شناور جلوگیری می‌کند. در واقع، استفاده از قابلیت راه‌اندازی دو شتابه کنترل دور اینورتک در پمپ‌های شناور به منظور کاهش ضربات و تنش‌های ناشی از راه‌اندازی نرم و تدریجی استفاده می‌شود.

در راه‌اندازی پمپ‌های شناور، استارت نرم و تدریجی پمپ از حالت سکون به حالت عملیاتی بهبود می‌بخشد. این به معنای آرامش و صدمه ندیدن قطعات پمپ و کفگرد است. با استفاده از راه اندازی دو شتابه با کنترل دور اینورتک، سرعت پمپ به صورت تدریجی افزایش می‌یابد و هر نوع ضربه یا تنش ناشی از راه‌اندازی ناگهانی کاهش می‌یابد.

با این حال، برای اطمینان از عملکرد صحیح و بهینه، بهتر است که راه‌اندازی دو شتابه و سایر تنظیمات مربوطه را با توجه به نیازهای خاص پمپ و شرایط کاری مرتبط تنظیم کنید. همچنین، رعایت دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولید کننده پمپ نیز مهم است.

قابلیت دوشتابه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *