تعمیر سافت استارتر در صورت اشتباه کاربر

در مقاله “تعمیر سافت استارتر هنگام خطای اتصال موتور (Motor Connection)” با یکی از خطاهایی که ممکن است در راه انداز نرم اتفاق بیفتد و روند انجام تعمیرات آن آشنا شدیم. پیش از ورود به بحث تعمیر سافت استارتر لازم است در ابتدا با ساختار و ساختمان این محصول بیشتر آشنا شویم. اجزای اصلی تشکیل دهنده راه انداز نرم عبارتند از:

  1. بردهای کنترلی
  2. تریستور ها (Thyristor)
  3. ترانزیستور دو قطبی با گیت عایق شده (IGBT)
  4. مدارهای الکتریکی
  5. فن
  6. بدنه

هر چند اجرای فرآیندهای محافظتی می تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه گردد اما مانند هر تجهیزات دیگر الکترونیکی ممکن است در طول زمان و بر اثر کارکرد زیاد، این وسیله نیز دچار مشکلاتی گردد که در این صورت نیاز به مراجعه به شرکت های تعمیر سافت استارتر خواهید داشت. شرکت لیان الکتریک ویرا می تواند بهترین خدمات را برای راه انداز نرم تک فاز و سه فاز برای انواع برندهای مختلف این محصول ارائه دهد که شامل موارد زیر است:

  1. تعمیر سافت استارترهای آنالوگ
  2. تعمیر سافت استارترهای دیجیتال

تعمیر سافت استارتر در صورت اشتباه کاربرعوامل مسبب نیاز به تعمیر سافت استارتر

از جمله عواملی که می تواند باعث خرابی و مختل شدن کارکرد راه انداز نرم شود، عدم آموزش کافی کاربر و استفاده صحیح از دستگاه می باشد. بنابراین بهتر است کاربران با چنین اشکالاتی در استفاده از این دستگاه آشنا باشند که با پیشگیری از این اشکالات مانع خرابی آن و مراجعه به تعمیر سافت استارتر گردند. در صورت بروز چنین مشکلاتی می توانید با تکنسین های ما در لیان الکتریک تماس برقرار نمایید.

[button title=”تماس با متخصصان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

اتصال راه انداز نرم به ولتاژ نا مناسب

اتصال اشتباه مربوط به زمانی است که کاربر راه انداز 230 ولت را اشتباها به ولتاژ جریان متناوب 400 ولت متصل کند که این اتفاق معمولا برای دستگاه های تک فاز رخ می دهد. در این صورت اگر مقدار ولتاژ در یک زمان طولانی بالا باشد، باعث سوختن وریستور می شود. حتی ممکن است که تریستورهایی که در مدار قدرت وجود دارند، نیز بسوزد.

وظیفه این تریستورها دفع کردن شوک های لحظه ای الکتریکی می باشد. ولی از آن جایی که ولتاژ بالا در زمانی طولانی وارد می شود، تریستور نمی تواند آن را دفع کند. در صورت سوختن تریستور، برد دستگاه نیز آسیب می بیند. در این مورد شما باید تعمیر سافت استارتر را آغاز کنید که تعمیر سافت استارتر در چنین مواردی می تواند با تعویض وریستور و یا تعویض تریستور عملی گردد.

عوامل مسبب نیاز به تعمیر سافت استارتربنابراین متخصصان تعمیر سافت استارتر به دارندگان سیستم های الکترومکانیکی که برای راه اندازی موتور الکتریکی خود از راه انداز نرم بهره می برند، توصیه می کنند که برای به کار گیری این دستگاه حتما از اپراتور حرفه ای و با تجربه استفاده کنند و یا آنکه پیش از شروع کار آموزش های لازم را به اپراتور این دستگاه ارائه دهند.

شما می توانید در مقاله “یکسوساز کنترل شده سیلیکونی (SCR) خراب شده در راه انداز نرم” با نمونه ای از دستگاه هایی که به دلیل اشتباه در اتصال ولتاژ مورد اختلال واقع شده اند و نحوه تعمیر سافت استارتر در چنین مواردی اشنا شوید. در صفحه تعمیرات درایو و سافت استارتر نیز سعی کردیم که برخی دیگر از مواردی را که جهت پیشگیری از خرابی این دستگاه باید مورد ملاحظه قرار دهید، بیان کنیم.

در صورتی که به هر دلیلی دستگاه راه انداز نرم شما با اشکالی مواجه شده است، شما می توانید از طریق صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک آن را با کارشناسان ما در میان گذاشته و با راه حل مشکل خود آشنا شوید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *