پارامتر بعدی P1-06 می باشد که مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی توسط درایو کنترل دور است. اگرP1-06 را برابر با یک قرار دهیم این فانکشن فعال می شود و با کاهش جریان مغناطیس کنندگی اعمالی به موتور در زمانی که موتور با بار کم در حال حرکت است، مصرف انرژی را کاهش می دهد. (مدیریت بهینه انرژی.. آیا استفاده از کنترل دورها راه حل مناسبی است؟) پارامترهای P1-07 تا P1-10 نیز مربوط به موتور می باشد که در مقاله  تنظیمات مورد نیاز برای راه اندازی درایوهای کنترل دور بخش اول  به تفصیل توضیح داده شده است.

پارامتر P1-11 یک پارامتر مربوط به تقویت ولتاژ در فرکانس های کم است. همانطور که از تصویر زیر مشخص است، موتور در سرعت های بسیار پایین، از نظر تئوری به ولتاژ زیادی احتیاج ندارد، اما در عمل با افزایش اندک ولتاژ، بر تلفات و مقاومت استاتور و غیره غلبه خواهد شد. اگر به گشتاور خوبی در لحظه راه اندازی نیاز دارید، (برای مثال راه اندازی یک نوار نقاله با بار) پارامتر P1-11 را کمی افزایش دهید. باید به این نکته دقت داشت که افزایش بیش از حد این پارامتر در درایو کنترل دور، ممکن است سبب اشباع موتور و ایجاد اضافه حرارت در آن گردد. (مزیت های استفاده از روش DTC برای کنترل دور موتورها بخش اول)

پارامتر P1-12 مقداری پیچیده تر است. این پارامتر تعیین می کند که چگونه می خواهیم درایو کنترل دور را کنترل کنیم. به صورت پیشفرض این پارامتر روی P1-12=0 قرار داده شده است که به معنای کنترل درایو کنترل دور توسط ترمینال های کنترلی می باشد. اگر P1-12=1 or 2 می توان درایو کنترل دور را از طریق پنل به صورت یک جهته یا دو جهته کنترل نمود. برای استفاده از روش های ارتباط سریال مانند مدباس، باید P1-12 را روی 3 یا 4 و CANOpen (P1-12= 7 or 8) تنظیم نمود. روش دیگر برای کنترل درایو کنترل دور، روش کنترل حلقه بسته (P12= 5 or 6) می باشد. کنترل PID نیز جز این دسته به حساب می آید.

یک تنظیم بسیار کاربردی (P1-12=9) قرار دادن درایو در حالت slave و کنترل آن از طریق یک درایو کنترل دور اصلی دیگر (Master) می باشد. سعی می کنیم تا در مقالات آینده به بررسی دقیق تر جزئیات هر کدام از این پارامتر های بپردازیم. پارامتر P1-13 در درایو کنترل دور E3 با ECO و P2 متفاوت است و نوع استفاده و کاربرد موتور را تعیین میکند، در حالی که در درایو کنترل دور P2 و ECO این پارامتر نحوه عملکرد ورودی های دیجیتال ترمینال های کنترلی را تعیین مینماید.

آخرین پارامتر اساسی برای درایو کنترل دور اینورتک P1-14 می باشد که رمز دسترسی به سایر پارامتر ها را در بر دارد. مقدار پیش فرض این پارامتر صفر است که مانع دسترسی کاربران به سایر گروه های تنظیمی می شود. اگر مقدار این پارامتر را روی 201 تنظیم کنیم، دسترسی به تمام پارامترها باز می شود. در این مقاله به بحث و بررسی پیرامون تنظیمات گروه اصلی در درایو کنترل دور اینورتک پرداختیم. این پارامترها در بیشتر درایوها مشابه هستند و تنظیم دقیق آن ها تضمین کننده کارکرد بی عیب و نقص موتور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *