درایو کنترل دور انتقال پیوسته متغیر (CVT) چیست؟

در مورد درایو کنترل دور که وظیفه اصلی آن کنترل سرعت متغیر برای موتورها می باشد، در مقالات گذشته مطالبی را بیان کردیم. از جمله این مطالب اشاره به انواع مختلف این محصول می باشد که عبارتند از:

  1. درایوهای مکانیکی کنترل سرعت که در رابطه با این محصول در مقاله “درایو کنترل دور مکانیکی (Mechanical Drive) چیست؟” مطالبی را بیان نمودیم.
  2. درایوهای هیدرولیکی کنترل سرعت که در این باره می توانید به نوشته “درایو کنترل دور هیدرولیکی چیست؟” مراجعه نمایید.
  3. درایو کنترل دور مکانیکی که در نوشته های آتی به آن خواهیم پرداخت.

درایو کنترل دور انتقال پیوسته متغیر (CVT) چیست؟درایو انتقال پیوسته متغیر (Continuously variable transmission (CVT))

در واقع انتقال پیوسته متغیر نوع جدیدی از درایوهای کنترل سرعت نیست و زمانی که درایوهای سرعت قابل تنظیم مکانیکی یا هیدرولیکی در وسایل نقلیه یا تجهیزات مزرعه یا سایر تجهیزات این چنینی به کار گرفته شوند به آن ها درایو انتقال یا درایو انتقال پیوسته متغیر یا CVT گویند.

انتقال پیوسته متغیر یه انتقال اتوماتیک است که می تواند به صورت یکپارچه از طریق طیف وسیعی از نسبت های چرخ دنده تغییر کند. در واقع این نوع درایو در مقابل نوعی است که نسبت دنده ها محدود و در گام های ثابتی است و بنابراین انتقال تنها در تعداد محدودی از نسبت های دنده اتفاق می افتد. برای اطلاع از جزئیات این فرآیند بهتر است پرسش های خود را با کارشناسان ما در لیان الکتریک در میان بگذارید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

درایو انتقال پیوسته متغیر (Continuously variable transmission (CVT))انعطاف پذیری CVT به همراه کنترل مناسبی که ارائه می دهد می تواند به موتورها اجازه دهد که در سرعت ثابتی بر جسب دور در دقیقه (RPM) عمل کنند، در حالیکه وسیله نقلیه می تواند به طور همزمان در سرعت های متغیر حرکت داشته باشد. به این معنی که با وجود سرعت چرخش ثابت موتور، به دلیل وجود سیستم انتقالی که می تواند به طور پیوسته نسبت قدرت انتقالی را تغییر دهد، می توانیم سرعت متغیری برای ماشین داشته باشیم.

و فایده اساسی این کار افزایش طور عمر موتور به دلیل کاهش فشار وارده بر آن خواهد بود. برای بررسی بیشتر در این رابطه می توانید به صفحه “انتقال پیوسته متغیر” مراجعه نمایید. علاوه بر آن آشنایی با صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک برای شما مفید خواهد بود.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *