خطای تعمیرات اینورتر

خطای تعمیرات اینورتر

مقدمه

در این مقاله  میخواهیم شما را با انواع خطاهایی که هنگام تعمیرات اینورتر  می بینیم آشنا کنیم. اگر مقاله نکاتی برای تعمیرات اینورتر و عیب یابی آن را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که برای عیب یابی باید بدانیم هر خطا چه نوع پیغامی برای ما دارد. حال می خواهیم با برخی دیگر از این خطاها و روش برخورد با آن ها مواجه گردیم.

خطای STP0

خطای STP1

خطای STP2

خطای CTER

خطای EPR

خطای E.S

اینورتر اشنایدر-لیان الکتریک

  1.خطای STP0 در تعمیرات اینورتر اشنایدر

این خطا به دو مشکل مربوط می شود که یکی از آنها مرجع حرکت است. گاهی امکان دارد مبدا و مرجع خارجی تنظیم شده باشد ولی دکمه (RUN) بر روی KEYPAD (کی پد) فشار داده شود. عامل دیگر فرکانس کاری است. کمترین فرکانس در اینورتر HZO.1 می باشد که اگر فرکانس متر از آن به اینورتر اعمال گردد، باعث این خطا می شود. فرکانس را مقداری افزایش می دهیم تا خطا حذف شود.

2.خطای STP1 در تعیمرات اینورتر اشنایدر :

اگر خطای STP2 برایتان نمایش داده شد، برق را قطع کنید و سپس مجددا وصل کنید.  زیرا این نوع خطا به راه اندازی مستقیم مربوط است.( مشکلات رایج در تعمیرات اینورتر)

3.خطای STP2 در تعمیرات اینورتر اشنایدر :

اگر مرجع حرکت خارج از درایو باشد و کلیدSTOP  روی کی پد فشرده شود، این خطا را میتوانیم ببینیم. باید به این نکته توجه کنیم که در بعضی از اینورترهای مخصوص باید START و STOP را از یک مرجع قرار دهیم. در این صورت پارامترهای مربوط به کلید استاپ را بر روی KEYPAD غیرفعال می کنیم.

4.خطای CTER در تعمیرات اینورتر اشنایدر:

نوعی خطای سخت افزاری می باشد و مربوط به سنسور جریان می باشد. ( انواع خطا در تعمیرات اینورتر)

5.خطای E.S در تعمیرات اینورتر اشنایدر :

خطای E.S که به اختصار بیان می گردد، نشان دهندهSTOP  اضطراری است. اغلب یکی از ورودی های درایو به طور پیش فرض روی E.S و RESET تنظیم می کنند. ترمینال RESET را به طور موقت با یک تکه سیم فعال می کنند تا مجوز دسترسی به پارامترهای دستگاه  داده شود و بتوانیم E.S را غیرفعال نماییم. (هشدارها و خرابی ها در تعمیرات اینورتر)

6.خطای EPR در تعمیرات اینورتر اشنایدر: مخفف EEPROM است. با یک بار روشن خاموش کردن آن را می توانید RESET نمایید. اگر دوباره خطا به نمایش در آمده باشد باید  اینورتر را تعمیر نماییم.

جمع بندی

همانطور که در مقاله بالا خواندیم هر نوع خطایی که در هنگام تعمیر اینورتر با آن مواجه می شویم نیاز به واکنشی مناسب و تخصص در تعمیر است. امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. شما همچنین می توانید در سایر مقالات سایت لیان الکتریک مانند، اصول تعمیرات اینورتر چیست؟، اقدامات اولیه در تعمیرات اینورتر نکات جدید درباره ی این نوع  تعمیرات بیاموزید.

دکمه های اینورتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *