در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه مراحل تعمیرات اینورتر و دیگر تجهیزات الکتریکی را که وظیفه یک تیم مهندسی می باشد برای شما عزیزان شرح دهیم. همچنین در صورت نیاز به خرید و تعمیرات انواه درایو و اینورتر می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه لیان الکتریک تماس حاصل کنید.

عیب یابی و کارشناسی دقیق قطعه معیوب در تعمیرات اینورتر

اولین قدم در انجام هر گونه تعمیراتی عیب یابی است،که این کار ابتدا از طریق بررسی دقیق حرف های مشتری و سپس بررسی و تست های مختلف توسط تیم مهندسی انجام می گردد. به همین دلیل طریقه روند عیب یابی و تعمیرات و تست هر محصولی می تواند متفاوت باشد.( تعمیرات اینورتر و مراحل آن)

تامین قطعات مورد نیاز جهت تعمیرات اینورتر

درصورتی که تجهیزات جانبی اینورتر و درایو که در تعمیرات این تجهیزات مورد نیاز هستند وجود نداشته باشد کارشناسان باید برای تامین این قطعات اقدام کنند در این زمینه می توانید از کارشناسان مجموعه لیان الکتریک کمک بگیرید

شروع تعمیر اینورتر

پس از تشخیص و تامین قطعات نوبت به تعمیر با توجه به کاربرد تجهیز مورد نظر است. عموما اینورترها در رنجهای وسیعی در کارخانه ها استفاده می شوند، بطور مثال درایوهایی که برای یک بالابر استفاده می شوند با درایو یک روبات متفاوت می باشد.(آشنایی با ایرادات اینورتر فرکانس متغیر)

نصب و راه اندازی اینورتر

پس از تعمیر نوبت به نصب و راه اندازی و پارامتردهی اینورترهای تعمیری  و نو در محل مشتری یا کارخانه است، در برخی موارد با توجه به نیاز کارفرما نیاز است تا تجهیزات جدیدی نیز به سیستم در حال کار افزوده شود.

برقراری ارتباط بین درایوها و سایر تجهیزات

گاها نیاز است در یک پروسه اتوماسیون، تجهیزات دیگری نیز به اجزای کارخانه اضافه شود تا فرآیند کار کاملتر گردد. در این شرایط نیاز است تا اینورتر جدید از طریق شبکه صنعتی به تجهیزات قبلی ارتباط برقرار کند.(اطلاعات فنی مورد نیاز هنگام خرید و تعمیرات اینورتر)

گارانتی تعمیرات تجهیزاتی

پس از تعمیر تجهیزات الکتریک تجهیز مورد نظر باید توسط تیم تعمیر گارانتی شود. این گارانتی باید شامل  مهلت تست از زمان گارانتی نیز باشد. با توجه به هزینه تجهیزات و همچنین مسئولیت خطیر آنها در پروسه های صنعتی نیاز به گارانتی در مورد تجهیزات صنعتی کاملا مشهود می باشد.

نگهداری و تعمیرات اینورتر به صورت دوره ای

با توجه به اهمیت نگهداری و تعمیرات دوره ای در مورد تجهیزات صنعتی و تاثیر این خدمات در افزایش طول عمر تجهیزات، باید با استفاده از کارشناسان مربوطه این اقدام صورت گیرد. این عمل منجر به افزایش طول عمر تجهیزات و زمان مفید روشن بودن خط و بازدهی خط خواهد شد.(اصول نصب و راه اندازی اینورتر )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *