خروجی های آنالوگ

در مقالات گذشته در ارتباط با درایو کنترل دور و کاربردها و نحوه استفاده از آن ها در سیستم های قدرت توضیحاتی را ارائه نمودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقالات تنظیمات مورد نیاز برای راه اندازی درایوهای کنترل دور بخش اول و مدیریت بهینه انرژی.. آیا استفاده از کنترل دورها راه حل مناسبی است؟ را مطالعه بفرمایید. هدف اصلی درایو کنترل دور، کنترل سرعت موتور متصل به آن است. درایو کنترل دور علاوه بر این ویژگی های بسیاری را برای کمک به کنترل و نظارت بر عملکرد کلی موتور فراهم می کند. رله ها و خروجی های آنالوگ نمونه هایی از این موارد هستند.

درایو کنترل دور

تقریباً در همه درایو کنترل دور های حداقل یک رله خروجی نصب شده است. درایوهای اینورتک انگلستان مدل E3 دارای یک رله خروجی و درایوهای Eco و P2 دارای دو رله هستند. هرچند رله ها دستگاه های الکترومکانیکی ساده ای هستند، اما این مزیت را دارند که سطح بالایی از ایزولاسیون را ایجاد می کنند، بنابراین مشکلات EMC و آسیب رسیدن به درایو بعید است، البته توجه به این نکته بسیار مهم است که از حد تحمل رله به کار رفته در درایو کنترل دور فراتر نرود. رله های موجود در درایو کنترل دور اینورتک می توانند تا 250 ولت متناوب یا  30ولت DC را با 5 آمپر تغذیه کنند. این مقدار در درایو کنترل دور متفاوت رنج های مختلفی دارند.

برای مثال اگر در حال سوئیچ یک سیم پیچ کنتاکتور یا موارد مشابه هستید، بروز پدیده قوس در هنگام قطع و وصل شدن رله امکان پذیر است. مخصوصا قطع و وصل خروجی ناشی از تعویض بار القایی مانند سیم پیچ، که ممکن است در صورت شدید بودن به درایو کنترل دور آسیب وارد کند و باعث تداخل در درایو کنترل دور شود.

اگرچه درایو کنترل دور برای اطمینان از رخ دادن این شرایط و آسیب پذیر بودن، تست های مختلفی را پشت سر می گذارند. شکل زیر تجهیزات مختلف قابل نصب برای اطمینان از عملکرد مناسب درایو کنترل دور و مکان اتصال آنها را نشان می دهد. (استفاده از چوک های ورودی و خروجی به همراه درایوهای کنترل دور)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *