سه قاعده سرانگشتی در انتخاب برقگیر مناسب

در ضرورت برقگیر باید گفت که اصابت رعد و برق در نزدیکی یک ساختمان و یا اصابت آن به خطوط انتقال برق می تواند باعث افزایش ولتاژ از 230 ولت به حدود سه الی شش کیلو ولت گردد. که این مقدار ولتاژ می تواند باعث از بین رفتن قطعات و تجهیزات الکترونیکی از جمله تجهیزات زیر گردد:

  1. حافظه های الکترونیکی
  2. پروسسورها مانند CPU کامپیوتر
  3. خازن ها
  4. صفحه نمایش ها

اما همانطور که در نوشته “دلیل استفاده از برقگیر چیست؟” نیز توضیح داده شده، استفاده از محافظ سرج می تواند باعث کاهش و یا پیشگیری کامل از آسیب هایی شود که می تواند به وسایل و ابزارهای ارزشمند شما از این طریق وارد آید.

البته این محصول نیز دارای انواع مختلفی است که در نوشته “برقگیر چند قطبی (Multipole Surge Arrester) چیست؟” یک نمونه از آن را معرفی نمودیم. علاوه بر آن به شما پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی بیشتر در این رابطه مطالعه مقاله “برقگیر یا محافظ سرج چیست؟ و چه انواع و کاربردهایی دارد؟” را از دست ندهید.

در انتخاب برقگیر چه فاکتورهایی باید لحاظ شود؟انتخاب برقگیر مناسب

برای انتخاب محافظ سرجی که متناسب با نیاز شما باشد باید طیف وسیعی از پارامترها و عوامل را در نظر بگیریم که این پارامترها به سه چیز بستکی دارند:

  1. انواع مختلف برقگیرهای موجود
  2. تنظیمات قطع کننده مدار
  3. ارزیابی ریسک در محیط مورد استفاده

سه قاعده سرانگشتی در انتخاب برقگیر مناسب

حال که اهمیت استفاده از محافظ سرج را در قلب سیستم محافظتی برقی روشن نمودیم، وقت آن است که به این فکر باشیم که چگونه می توانیم برقگیر یا سرج ارستر مناسب را انتخاب کنیم که رضایت خاطر ما را تامین نماید. در ادامه به چند قاعده کلی اشاره می کنیم که هر چند در صد در صد موارد حاکم نیستند ولی در اغلب موارد می توان با خیال راحت بر اساس این قواعد انتخاب خود را انجام دهیم. این قواعد از این قرار هستند:

  1. در قدم اول باید با انواع برقگیرها و ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شوید. در این قسمت، مشورت با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک می تواند برای شما بسیار راهگشا باشد.
  2. سعی کنید یک ارزیابی کلی نسبت به احتمال خطر اصابت رعد و برق و همچنین ظرفیت های دشارژ و تخلیه بارهای الکتریکی به عمل آورید.
  3. از ابزارهای مناسب برای محافظت از خود برقگیر استفاده کنید. چرا که خود این دستگاه نیز باید مورد محافظت از آسیب های احتمالی محیطی قرار بگیرد.

سه قاعده سرانگشتی در انتخاب برقگیر مناسبما تلاش داریم که در مقاله های بعدی در زمینه محافظ سرج به معرفی انواع سه گانه این محصول و محل نصب و ویژگی های هر کدام بپردازیم و پس از آن مشخص کنیم که با توجه به میزان احتمال ریسکی که می تواند مجموعه مورد نظر شما را تهدید کند، استفاده از کدام یک از انواع این محصول برای سازه مورد نظر شما مناسب تر است. بنابراین بهتر است نوشته های ما را در این زمینه دنبال نمایید. همچنین متخصصان لیان الکتریک همواره آماده پاسخگویی به پرسش های شما در این زمینه می باشند.

یکی از نمونه های موفق و برتر این محصول را شما می توانید در صفحه برقگیرهای Fanox دنبال کنید و در صورت نیاز با مشاوره با کارشناسان ما در لیان الکتریک آن را سفارش داده و خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *