تعمیرات سافت استارتر برای راه انداز نرم حالت جامد

در مقاله “تعمیرات سافت استارتر از چه آسیب هایی پیشگیری می کند؟” راجع به این موضوع صحبت شد که نبود راه انداز نرم می تواند موتور و سیستم را با چه مخاطراتی رو به رو کند که موجب گردید سازندگان موتور برای راه اندازی آن به سراغ راه انداز نرم بروند. و یکی از امکانات راه انداز نرم آن است که در صورتی که در عملکردش دچار مشکلی شود، می تواند پیغام هشدار بدهد که بتوانید بر اساس پیغام داده شده تعمیرات سافت استارتر مناسب را برای آن انجام دهید.

ارتباط تعمیرات سافت استارتر و ولتاژ تامین موتور

در مقاله “انواع پیغام ها و آلارم های رایج در تعمیرات سافت استارتر ” می توانید با برخی از این پیغام ها آشنا شوید. نکته دیگری که لازم است در اینجا آن را ذکر نماییم این است که راه انداز نرم به طور مداوم ولتاژ جریان ورودی به موتور را کنترل می کند. نتیجه این کنترل ولتاژ آن است که موتور با رفتار بار ماشین تنظیم می شود. یعنی می توان سرعت و گشتاور موتور را بر اساس ولتاژ جریان ورودی تنظیم کرد.

تعمیرات سافت استارتر برای راه انداز نرم حالت جامدمزایای استفاده از راه انداز نرم

همانطور که متخصصان تعمیرات سافت استارتر بیان می کنند اگر راه اندازی موتور توسط راه انداز نرم صورت پذیرد، شتاب حرکت تجهیزات مکانیکی عملیاتی به آهستگی افزایش می یابد و این امر مزایایی دارد که دست یافتن به همین مزایا است که باعث می شود اگر نرم افزار نرم شما با خللی مواجه شد لازم باشد که به سرعت به فکر تعمیرات سافت استارتر باشید. این مزیت ها عبارتند از:

  1. افزایش طول عمر خدمات دهی قطعات
  2. باعث بهبود عملکرد اجزای سیستم می شود. چرا که با راه اندازی آن ها تحت فشار و آسیب قرار نمی گیرند و بنابراین عملکرد بهتری خواهند داشت.
  3. باعث تعدیل و ملایمت جریان کار می شوند.

شیوه عملکرد سافت استارتر حالت جامد

مزایای تعمیرات راه انداز نرمدر مباحث تعمیرات راه انداز نرم به این مطلب اشاره می شود که راه انداز نرم الکتریکی می تواند از ابزارها و دستگاه های حالت جامد برای کنترل کردن شدت جریان استفاده کنند. دستگاه های حالت جامد به تجهیزاتی گفته می شود که از ابزارهای نیمه رسانا مانند ترانزیستورها، دیودها و … استفاده می کنند. همین امر باعث می شود که بتوانند ولتاژ اعمال شده را به موتور کنترل کنند. کارشناسان تعمیرات سافت استارتر اذعان دارند که این نحوه عملکرد راه انداز نرم به دو طریق ممکن است:

  1. دستگاه های حالت جامد می توانند به صورت سری به ولتاژ خطی اعمال شده به موتور متصل شوند.
  2. یا اینکه آن ها می توانند درون یک حلقه دلتا که متعلق به یک موتور متصل به دلتا است، وصل شوند.

بدین ترتیب به بیان کارشناسان تعمیرات راه انداز نرم می توان از دستگاه های حالت جامد برای کنترل ولتاژ اعمال شده به هر سر سیم پیچ استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این شیوه عملکرد راه انداز نرم می توانید با متخصصان و کارشناسان تعمیرات سافت استارتر در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.[button title=”تماس با کارشناسان هنزا” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در آخر نیز به این نکته اشاره می شود که راه انداز نرم حالت جامد می تواند یک فاز یا چند فاز ولتاژ اعمال شده به موتور القایی را با بهترین نتایجی که توسط کنترل سه فاز به دست می آید، کنترل کند. برای اطلاع بیشتر از نحوه عملکرد انواع راه انداز نرم و همچنین در صورت نیاز به تعمیر دستگاه خود می توانید به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=” تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *