ایمنی هنگام کار با درایو ها

در مقالات گذشته در ارتباط با نحوه عملکرد درایو کنترل دور و هم چنین نکات ایمنی هنگام کار با راه انداز نرم توضیحاتی ارائه شده است. در این مقاله به برخی الزامات که در هنگام نصب و راه اندازی درایو کنترل دور باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره می کنیم. درایوهای کنترل دور به همراه تجهیزات جانبی آنها، برای ارضای هدف خاصی طراحی شده اند و در صورت نصب نادرست ممکن است خطرات ایمنی جبران ناپذیر جانی و مالی را ایجاد کنند.

دلیل رعایت ایمنی هنگام کار با درایو کنترل دور

درایوهای کنترل دور دارای ولتاژ بالا (High Voltage) هستند و جریان زیادی را عبور می دهند. بنابراین سطح بالایی از انرژی الکتریکی در آنها ذخیره شده است که برای کنترل سایر تجهیزات مکانیکی از آن استفاده می شود، که ریسک آسیب رسیدن به این تجهیزات را افزایش می دهد. برای جلوگیری از ایجاد خطرات چه در عملکرد عادی یا در هنگام ایجاد یک خطا در سیستم، توجه دقیق به طراحی مناسب سیستم و نصب ادوات با در نظر گرفتن تمامی جزئیات لازم است.

استانداردهای ایمنی در درایو کنترل دور

تمامی درایوهای کنترل دور به همراه تجهیزات کمکی باید فقط توسط افراد متخصص واجد شرایط و مطابق با تمامی مقررات محلی و استانداردهای بین المللی نصب شوند. قبل از اقدام به انجام هر گونه فعالیتی بر روی درایوهای کنترل دور باید اتصالات را از تغذیه جدا و آن را ایزوله کرد. ولتاژهای بالا تا ممکن است تا 10 دقیقه پس از قطع منبع تغذیه در ترمینالها و داخل درایو کنترل دور باقی بماند. این مسئولیت نصب کننده تجهیزات است که اطمینان حاصل کند تمامی وسایل با قوانین EMC کشور مورد استفاده مطابقت دارد.

برای مثال، در اتحادیه اروپا، تمامی تجهیزات شامل درایوهای کنترل دور باید مطابق با استاندار 2004/108/EC، سازگاری الکترومغناطیسی داشته باشند. در تمامی موارد سازندگان درایوهای کنترل دور هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب ناشی از نصب نامناسب را نمی پذیرد. در مقالات آینده در ارتباط با نحوه نصب و سایر الزامات درایو کنترل دور توضیحات تکمیلی ارائه خواهد شد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مدیریت بهینه انرژی، آیا استفاده از درایو کنترل دور راه حل مناسبی است؟ را مطالعه بفرمایید. هم چنین برای اطلاع از آخرین مدل ها و ویژگی های درایوهای کنترل دور، به سایت شرکت لیان الکتریک ویرا مراجعه بفرمایید و یا با متخصصین مجرب این شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *