ماژول های OPL1

معرفی ماژول‌های OPL-1

قطعات عملکردی اصلی در ماژول‌های Dimat PLC OPL-1 در چهار ماژول اصلی قرار دارند که عبارتند از:

  • ماژول منبع تغذیه (FAPL)
  • ماژول واحد پردازش و ارتباط (PIPL)
  • ماژول HF Hybird & Line filter  (AFPL)
  • ماژول HF Amplifier and back panel (AMPL)

چیدمان ماژول‌های OPL-1 در داخل بدنه دستگاه در شکل زیر نشان داده شده است. ماژول‌های PIPL ، FAPL و AFPLپس از باز شدن پوشش لولایی روی صفحه جلو، و ماژول AMPL پس از بیرون کشیدن پوشش عقب بدنه قابل دسترسی می‌باشد.

اتصال ماژول‌ها با استفاده از برد مدار چاپی چند لایه ماژول AMPL برقرار می‌شود.

 ماژول‌های OPL-1

ماژول PIPL می‌تواند تا دو زیر ماژول در صورت درخواست در خود جای دهد. زیر ماژول KTPL به Speech و زیر ماژول KFPL به یک مودم قابل برنامه‌ریزی ناهمزمان مرتبط است. هنگامی که ماژول PIPL از جلو دیده می‌شود این زیر ماژول‌ها در سمت راست، یکی بالای دیگری نصب می‌شوند. در شکل بالا مشاهده می‌شود که یک زیر ماژول KTPL در ماژول PIPL نصب شده است.

در ترمینال تک کاناله، نصب دو زیر ماژول از نوع KTPL امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر ماژول PIPL می‌تواند یک زیر ماژول مدیریت وب یکپارچه اختیاری به نام KWPL را که در سمت چپ نصب شده است، در خود جای دهد.

ماژول منبع تغذیه FAPL

یکی از ماژول‌های OPL-1 ماژول منبع تغذیه می‌باشد. این ماژول شامل مبدل DC/DC است که ولتاژهای منبع تغذیه داخلی را از ولتاژ ورودی تولید می‌کند. نوع این ماژول به ولتاژ ورودی نامی بستگی دارد. به عنوان مثال ماژول FAPL.00 دارای ورودی 48VDC می‌باشد. که بسته به ولتاژ ورودی سفارش‌گزاری می‌شود. منبع تغذیه در برابر وارونگی قطبی محافظت می‌شود.

واحد پردازش و ارتباطات PIPL

یکی دیگر ماژول‌های OPL-1 ماژول PIPL می‌باشد. این ماژول شامل واحد مدیریت مرکزی است که از موارد زیر تشکیل شده است:

  • رابط USB
  • Loop control
  • Decoder با قابلیت پردازش مطابق استاندارد IRIG-B

همان طور که گفته شد این ماژول شامل واحد پردازش مرکزی است که از مدارهای مدولاسیون و دمودولاسیون، مدار‌های همگام‌سازی،‌ فیلتر سیگنال دیجیتال، اندازه‌گیری نسبت سیگنال به نویز و مدارهای کنترل بهره خودکار (AGC) تشکیل شده است.

این ماژول شامل سه رله هشدار سیگنال خارجی است که شرایط فعال‌سازی آن‌ها از سیستم مدیریت ایجاد شده است. همچنین شامل مدارهایی برای اختلاط سیگنال‌های ارسالی، دو ورودی متعادل ۶۰۰ اهم و دو خروجی متعادل ۶۰۰ اهم و مدارهای خدمات تلفنی کل باند است. همچنین ورودی خارجی برای کنترل افزایش توان، ورودی خارجی سیم M (تماس انتقال) و سیگنال سیم E (تماس دریافت) را دریافت می‌کند.

نوع ماژول به تک کاناله یا دو کاناله بودن ترمینال بستگی دارد.

  • 01 برای ترمینال تک کاناله
  • 02 برای ترمینال دو کاناله

آپشن AF transit

از سیستم مدیریت امکان تنظیمات آپشن AF transit وجود دارد. این آپشن برای انتخاب یک باند خاص از ۴ کیلو هرتز، از کانال حامل خط برق و برای انجام ترانزیت به سمت کانال ارتباطی دیگر استفاده می‌شود. خروجی AF transit از یکی از دو خروجی متعادل ۶۰۰ اهم ماژول استفاده می‌کند، که خروجی دوم دقیق‌تر است.

فرکانس قطع فیلتر که برای فیلتر کردن سیگنل‌های فرکانس‌های صوتی تاثیر می‌گزارد، ا میان گروهی از مقادیر قابل تنظیم می‌باشد. در صورت درخواست می‌توان فیلترهایی با فرکانس قطع دیگر تهیه کرد.

ماژول PIPL می‌تواند حداکثر دو زیر ماژول اختیاری را در خود جای دهد که شامل موارد زیر است:

  • KTPL (Speech)
  • KFPL (Asynchronous programmable modem)

Speech

برای بدست آوردن یک کانال نوع T، ماژول PIPL باید یک زیر ماژول Speech در خود جای داده باشد. این زیر ماژول شامل فیلترهای ارسال و دریافت باند Speech می‌باشد که فرکانس‌های بالای آن را می‌توان از ترمینال مدیریت و کوپرسور دینامیک/گسترش‌دهنده تعریف کرد.

این شامل یک ترمینال قابل تنظیم ۴ سیمه است که امکان عملکرد 4W/2W را فراهم می‌کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک ترمینال دو سیمه در سمت تبادل تنظیم شود. همچنین شامل یک ترمینال دو سیمه برای عملکرد تلفن است.

Asynchronous programmable modem

زیر ماژول KFPL یک مودم باند باریک ناهمزمان با مدولاسیون کلیدهای تغییر فرکانس (FSK) را برای انتقال داده با سرعت ۵۰ تا ۱۲۰۰ Bd یکپارچه می‌کند.

ماژول فیلترهای خط و HF HYBRID    AFPL

از دیگر ماژول‌های OPL-1 ماژول AFPL است که این ماژول شامل فیلتر خط انتقال، فیلتر خط دریافت و ترکیب فرکانس بالا می‌باشد.

ماژول تقویت کننده HF     AMPL

این ماژول شامل تقویت‌کننده خروجی باند پهن ۲۰ وات یا ۴۰ وات و مدارهای هشدار برای اضافه بار یا سطح سیگنال ارسالی پایین است. همچنین شامل کلید برق اصلی و فیوز، کانکتور کواکسیال برای ایجاد اتصال به خط، جامپرهایی برای انتخاب امپدانس خط و بار ساختگی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *