OPL-1T

معرفی OPL-1T

سیستم پی‌ال‌سی آنالوگ OPL-1T مربوط به برند دیمات (Dimat) اجازه می‌دهد تا یک یا دو کانال استاندارد ۴ کیلوهرتز از طریق خطوط ولتاژ بالا منتقل شوند. باند انتقال فرکانس موثر هر کانال بین ۳۰۰ هرتز و ۳۸۵۰ هرتز گسترش می‌یابد. باند موجود را می‌توان برای انتقال داده‌ها با سرعت بالا، کانال‌های تلگراف مختلف VF ، سیگنال‌های محافظت از راه دور یا برای سرویس Speech-plus استفاده کرد.

طراحی OPL-1T کاملا ماژولار است و با نصب مدارهای مناسب در واحد، خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. OPL-1T یک سیستم حفاظت از راه دور آنالوگ داخلی اختیاری و حداکثر چهار اسلات فیزیکی برای زیر ماژول‌های اختیاری ارائه می‌دهد.

OPL-1T

OPL-1T می‌تواند دارای توان خروجی ۲۰ وات، ۴۰ وات باشد که در خروجی کانکتور کواکسیال 80w (PEP) اندازه‌گیری می‌شود.

OPL-1T را می‌توان به طور کامل از یک مرورگر وب استاندارد نصب شده در رایانه‌ای که از طریق پورت USB به OPL-1T متصل است، برنامه‌ریزی کرد. مرورگر به وب سروری دسترسی پیدا می‌کند که تمام صفحات HTML لازم برای تنظیمات سیستم را ذخیره می‌کند. وب سرور با استفاده از CD-ROM ارائه شده با هر ترمینال در رایانه مدیریت نصب می‌شود.

پس از نصب وب سرور، نه تنها می‌توان تمام پارامترهای عملیاتی را از مرورگر وب برنامه‌ریزی کرد، بلکه می‌توان بر هر ترمینال OPL-1T نظارت کرد و اطلاعات مربوط به وضعیت سیستم را جمع‌آوری کرد.

ترمینال‌های OPL-1T به صورت زمانی تمام‌ آلارم‌ها و رویدادهای تولید شده را در یک لینک ثبت می‌کنند. این ثبت زمانی از آلارم‌ها و رویدادهای ترمینال‌های OPL-1T بر اساس ساعت واقعی داخلی آن انجام می‌شود و می‌تواند آن را با سیستم GPS با استفاده از پورت IRIG-B همگام‌سازی کند.

عناصر لازم برای اتصال خارجی در خود تجهیزات گنجانده شده است.

ترمینال‌های OPL-1T با توصیه بین‌المللی IEC 495 ، در مورد تجهیزات PLC ، با توصیه IEC 61000-6-5 و همچنین با توصیه IEC 60834-1 ، که مربوط به سیستم‌ اختیاری محافظت از راه دور آنالوگ داخلی است، مطابقت دارد.

طراحی تجهیزات

OPL-1T می‌تواند به یک سیستم محافظت از راه دور آنالوگ داخلی (ماژول PTPL.0#) مجهز شود که برای حداکثر چهار فرمان محافظت از راه دور در نظر گرفته شده است و دارای تا به ۴ اسلات فیزیکی برای زیر ماژول‌های اختیاری که موارد زیر در دسترس است.

  • مدار Speech (زیر ماژول KTPT)

در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی، امکان نصب یک زیر ماژول نوع KTPT وجود دارد.

  • FSK modem (زیر ماژول KFPT)

در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی، امکان نصب چهار زیر ماژول نوع KFPT وجود دارد.

  • یک مدار ورودی/خروجی باند پایه (KCPT) که برای انتقال فرکانس صوتی، مودم‌های خارجی یا ترمینال‌های محافظت از راه دور آنالوگ خارجی نوع TPU-1 در نظر گرفته شده است.

سیستم OPL-1T یک سیستم حفاظت از راه دور را در هر کانال می‌پذیرد.

در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی، امکان نصب حداکثر دو زیر ماژول نوع KCPT وجود دارد.

مدل‌های ترمینال

مدل‌های OPL-1T با توان خروجی (PEP)، اندازه‌گیری شده در کانکتور کواکسیال و سیستم اختیاری حفاظت از راه دور داخلی، متمایز می‌شوند. سه مدل از ترمینال‌های OPL-1T موجود است که هر کدام دارای توان خروجی متفاوتی هستند. این مدل‌ها عبارتند از :

  • OPL-1T20 با توان خروجی 20w
  • OPL-1T40 با توان خروجی 40w
  • OPL-1T80 با توان خروجی 80w

هنگامی که ترمینال دارای سیستم حفاظت از راه دور داخلی اختیاری است، حرف P بعد از عددی که توان خروجی را نشان‌ می‌دهد اضافه می‌شود. به این ترتیب، هر یک از مدل‌های قبلی به موارد زیر منجر می‌شود:

  • OPL-1T20P
  • OPL-1T40P
  • OPL-1T80P

و از طرفی ضروری است که ترمینال OPL-1T##P به یک ماژول نوع PTPL.0# مجهز شود.

پس از تعیین توان خروجی و این که آیا حفاظت از راه دور داخلی وجود دارد یا نه، می‌توان تا چهار زیر ماژول اختیاری را با توجه به شرایط عملیاتی و کاربرد تعیین کرد.

در صورت نیاز به Speech، ترمینال باید مجهز به مدار Speech (زیر ماژول KTPT) باشد، با توجه به این که در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی در دسترس، امکان نصب یک زیر ماژول نوع KTPT وجود دارد.

هنگامی که به یک مودم قابل برنامه‌ریزی ناهمزمان نیاز است، ترمینال باید به مدار FSK modem (زیر ماژول KFPT) مجهز باشد. با توجه به این که در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی۷ امکان نصب حداکثر چهار زیر ماژول از نوع KFPT وجود دارد.

هنگامی که خدمات فرکانس صوتی غیر مرتبط با گفتار مورد نیاز است، ترمینال باید به مدار ورودی/خروجی باند اصلی مجهز باشد (زیر ماژول KCPT). با در نظر گرفتن این که در ترمینال تک کاناله، به شرط وجود پهنای باند کافی، امکان نصب حداکثر دو زیر ماژول از نوع KCPT وجود دارد.

زیر ماژول KCPT همچنین باید در مواقعی که نیاز به یک ورودی محافظت از راه دور خارجی با کنترل تقویت کننده است استفاده شود، باید در نظر گرفت که سیستم OPL-1T یک سیستم حفاظت از راه دور را در هر کانال می‌پذیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *