کاربرد‌های TPU-1 به لطف طراحی ماژولار خود، می‌تواند در بسیاری از برنامه‌های حفاظت از راه دور، سیگنال دهی و اندازه‌گیری از راه دور مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله امکانات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • ارتباط حفاظتی مختلط

این کاربرد نشان می‌دهد که چگونه یک TPU-1 (کاربرد‌های TPU-1)مجهز به رابط‌های حفاظتی مطابق با استاندارد IEC 61850 نیز می‌تواند به طور همزمان به رابط‌های حفاظتی آتالوگ مجهز شود که انتقال حفاظت‌ها با استاندارد IEC 61850 در یک پست را آسان‌تر می‌کند.

کاربرد‌های TPU-1

این کاربرد نشان می‌دهد که چگونه پست A به حفاظتی مجهز شده که با استاندارد IEC 61850 سازگار است و با دیگر استانداردها سازگار نمی‌باشد. حفاظت پست B با استاندارد IEC 61850 سازگار نیست. در نظرگرفته شده است که چهار فرمان بین TPU-1 ها منتقل شود، در حالی که تعداد دستورات می‌تواند تا هشت عدد باشد.

هر دو TPU-1 (کاربرد‌های TPU-1)از طریق یک شبکه PDH که از طریق کانالی با سرعت ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه به آن دسترسی دارند، ارتباط برقرار می‌کنند. TPU-1 واقع در پست A به شبکه شرکتی برق متصل است، به طوری که کاربران مجاز می‌توانند از هر نقطه از شبکه به‌ آن دسترسی داشته باشند.

  • کانال پشتیبان

این کاربرد نشان می‌دهد که چگونه یک TPU-1 (کاربرد‌های TPU-1)می‌تواند به رابط ارتباطی مجهز شود، به طوری که دارای یک کانال پشتیبان است که می‌تواند از هرگونه خرابی احتمالی کانال اصلی جلوگیری کند.

کانال پشتیان - کاربرد‌های TPU-1

همان‌طور که در شکل بالا مشاهده می‌شود پست A برای کار مطابق با استاندارد IEC 61850 سازگار نیست در حالی که پست B با این استاندارد سازگار می‌باشد.

  • دو پایانه حفاظت از راه دور مستقل در یک TPU-1

این کاربرد نشان می‌دهد که چگونه یک TPU-1 (کاربرد‌های TPU-1)می‌تواند به عنوان دو پایانه حفاظت از راه دور مستقل استفاده شود.

3)	دو پایانه حفاظت از راه دور مستقل در یک TPU-1

در این کاربرد در نظر گرفته شده است که هیچ یک از سه پست با استاندارد IEC 61850 سازگاری ندارند. TPU-1 پست A به شبکه نیروگاه برق متصل است و امکان دسترسی کاربران مجاز به آن از هر نقطه از شبکه وجود دارد.

  • ترانزیت

یکی از کاربردهای TPU-1 که بسیار بااهمیت می‌باشد این است که، هنگامی که TPU-1 به دو رابط خط مجهز است، می‌تواند اطلاعات دریافتی را به TPU-1 دیگری منتقل کند و امکان اتصال سه TPU-1 در T (Teed-line) یا پایانه‌های مختلف TPU-1 را در یک پیکربندی حلقه وصل کنید.

شکل زیر نشان می‌دهد که چگونه ترمینال C اطلاعات پیوند تشکیل شده از پایانه‌های A و B را انتقال می‌دهد اما در عین حال ارتباط با پایانه مرتبط با هر یک از خطوط خود را حفظ می‌کند.

ترانزیت - کاربرهای TPU-1

شکل زیر نشان می‌دهد که چگونه اطلاعات از پایانه‌های مختلف عبور می‌کند تا زمانی که به مقصد برسد. ترانزیت نیز در هر دو جهت انجام می‌شود که به سیستم امنیت و قابلیت اطمینان بیشتری می‌دهد.

کاربرد های TPU-1

در مقاله بعد دیگر کاربردهای TPU-1 را مورد بررسی قرار خوهیم داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *