بررسی ظاهری TPU-1

در این مقاله ویژگی‌های فیزیکی Dimat TPS TPU-1 را بررسی می‌کنیم و همچنین به بررسی ظاهری TPU-1، ورودی و خروجی‌ها، چراغ‌های LED و غیره می‌پردازیم.

TPU-1 مطابق با استاندارد (s.u.) ساخته شده است که برای نصب بر روی رک در نظر گرفته شده است. نمای ظاهری TPU-1 را در شکل زیر مشاهده می‌کنید. (ابعاد برحسب میلی‌متر می‌باشد).

بررسی ظاهری TPU-1

ورودی و خروجی سیگنال‌ها با استفاده از اتصالات پلاگین در نظر گرفته شده در پشت بدنه دستگاه برقرار می‌شود. همان طور که مشخص است یک سیستم تهویه برای دستگاه در نظرگرفته شده است که باید دقت شود در هنگام نصب دستگاه مسیر تهویه آن مسدود نشود.

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه TPU-1( بررسی ظاهری TPU-1)می‌تواند تا ۱۳ ماژول را در خود جای دهد که از این میان، ماژول‌های منبع تغذیه (دو ماژول منبع تغذیه در مورد منبع تغذیه ثانویه) و قسمت پردازش دارای موقعیت ثابت هستند و نمی‌توان جای این ماژول‌ها را تغییر داد. بقیه ماژول‌ها ( رابط خط، رابط سمت حفاظت، رابط رله و موارد مربوط به برنامه اندازه‌گیری از راه دور) را می‌توان در هر موقعیتی از بدنه قرار داد. در شکل زیر محل قرار گیری ماژول‌ها در قسمت پشتی دستگاه را مشاهده می‌کنید.

بدنه دستگاه - بررسی ظاهری TPU-1

مطابقت بین کانکتورها و اسلات‌های قرارگیری ماژول‌ها باید هنگام تعیین ساختار تجهیزات، از طریق سیستم مدیریت در نظر گرفته شود. بنابراین لازم است اسلات‌هایی را که می‌خواهید پیکربندی کنید و نوع ماژول‌های مربوط به هر یک را در قسمت برنامه‌نویسی مربوطه مشخص کنید.

نکته: تا زمانی که ماژول منبع تغذیه متصل و در حال کار است، نباید اقدام به تعویض ماژول کرد.

تعویض ماژول‌ها

به منظور تعویض یک ماژول در سیستم مراحل زیر باید به ترتیب طی شود:

  1. دو پیچ ثابت نگه‌دارنده ماژول را باز کنید.
  2. ماژول را خارج کنید.
  3. بسته به نوع ماژول، کانکتور را متصل کنید.
  4. تعویض ماژول ها - بررسی ظاهری TPU-1

المان‌های صفحه جلوی TPU-1

TPU-1 دارای ۲۵ عدد LED در صفحه جلویی خود است. LED های که به عنوان PRIMARY و SECONDARY شناسایی می‌شوند با منیع تغذیه TPU-1 مرتبط هستند. LED های PHYSICAL LINK فعال بودن نوع رابط را نشان می‌دهند و LED های شناسایی شده به عنوان TP1 و TP2 با دو کانال ارتباطی احتمالی مرتبط هستند که می‌توانند ترمینال، مدارهای انتقال و دریافت فرمان را مدیریت کنند.

همچنین در صفحه جلوی TPU-1 (بررسی ظاهری TPU-1)یک پورت USB وجود دارد که برای مدیریت Pweb (1) است. همچنین می‌تواند یک صفحه نمایش LCD اختیاری داشته باشد. در شکل‌های زیر سیگنال LED های مختلف را مشاهده می‌کنید.

المان‌های صفحه جلوی TPU-1

المان‌های صفحه جلوی TPU-1

صفحه نمایش LCD با فشار دادن دکمه فعال می‌شود. پس از فعال شدن صفحه نمایش، دکمه را باید دوباره فشار دهید تا اطلاعات نمایش داده شود.

صفحه نمایشگر - بررسی ظاهری TPU-1

اگر دکمه را برای بیش از 2 ثانیه فشار دهید، تنظیمات رله برای تنظیم مجدد دستی آماده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *