در مقاله قبلی در مورد بررسی ماژول‌های TPU-1، ماژول‌های اصلی و حفاظتی را معرفی کردیم. همچنین از ماژول‌های ارتباط به خط و ماژول‌های دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله به ادامه بررسی ماژول‌های TPU-1{بخش دوم} می‌پردازیم.

ماژول‌های TPU-1{بخش دوم}

ماژول‌های رابط خط آنالوگ

  • رابط آنالوگ با SINGLE TONE (۴ دستور ترکیبی)    IBTU

این ماژول قادر است تا ۴ دستور را طبق منطقی خاص در باند ۰ تا ۴ کیلوهرتز به وسیله ۴ اتصال سیمی ارسال و دریافت کند. این ماژول(ماژول‌های TPU-1{بخش دوم}) شامل یک پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) است که صداهای محافظ و فرمان را تولید می‌کند و مجموعه‌ای از فیلترها را برای دریافت دستورات پیاده‌سازی می‌کند. همچنین دارای یک رله تقویت‌کننده قدرت و یک رله کمکی برای سیگنال پا آلارم است که می‌تواند توسط کاربر تنظیم شود.

  • رابط آنالوگ با DUAL TONE (۴ دستور رمزگزاری شده در باند ۲.۵ کیلوهرتز) IBTU

این ماژول قادر است تا ۴ دستور مستقل و هر ترکیبی از آن‌ها را در باند ۰ تا ۲.۵ کیلوهرتز به وسیله ۴ اتصال سیمی ارسال و دریافت کند. این ماژول شامل یک پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) است که سیگنال‌های کدگزاری شده را تولید می‌کند و مجموعه‌ای از فیلترها را برای دریافت تمام فرکانس‌های استفاده شده پیاده‌سازی می‌کند. دو فرکانس به هر سیگنال اختصاص داده می‌شود. ۹ فرکانس برای گارد و ۴ دستور مستقل و هر ترکیبی از آن‌ها لازم است. این ماژول همچنین دارای یک رله تقویت‌کننده قدرت و یک رله کمکی برای سیگنال و آلارم است که می‌تواند توسط کاربر تنظیم شود.

 

  • رابط آنالوگ با DUAL TONE (فرمان‌های رمزگزاری شده در باند ۴ کیلوهرتز) IBTU

این ماژول قادر است تا ۳۲ دستور را در باند ۰ تا ۴ کیلوهرتز به کمک ۴ اتصال سیمی ارسال و دریافت کند. ۳۲ دستور را می‌توان به دو گروه مختلف تقسیم کرد. گروه A و B . گروه A شامل یک گروه حداکثر ۴ دستور و هر ترکیبی از آ‌ن‌ها است که اولویت بیشتری دارند. گروه B از حداکثر ۲۸ دستور تشکیل شده است که اولویت کمتری دارند که انتقال آن‌ها به صورت متوالی انجام می‌شود

ماژول‌های ارتباطات IP

رابط IP     IPIT

این ماژول کار انتقال و دریافت سیگنال از راه دور را در حالت بسته انجام می‌دهد. در انتقال× ماژول اطلاعات مربوط به وضعیت دستورات (فرمان‌های ۱ تا ۸) را از ماژول پردازش MWTU جمع‌آوری می‌کند و برخی از برچسب‌های خاص را که بسته حفاظت از راه دور را تشکیل می‌دهند اضافه می‌کند. در دریافت، ماژول تشخیص می‌دهد که آیا بسته‌های دریافتی معتبر هستند یا خیر و همچنین کیفیت خدمات شبکه IP را محاسبه می‌کند. اگر مقادیر رضایت بخش نباشند، ماژول آلارم‌های لازم را ایجاد می‌کند و اگر توسط کاربر تنظیم شده باشد، خروجی‌های فرمان TPU-1 را مسدود می‌کند.

این ماژول به دو پورت الکتریکی نوع 10/100base-Tx با کانکتور RJ-45 (IPIT.01) یا دو پورت نوری نوع مولتی‌مد 100base-Fx (۱۳۱۰ نانومتر) با کانکتور ST (IPIT.00) محهز است. هر دو پورت آدرس IP یکسانی دارند.

ماژول‌های ارتباط رله

در صورتی که فضای آزاد در بدنه TPU-1 وجود داشته باشد، TPU-1 می‌تواند ماژول‌های رابط رله را در بدنه گنجانده و در نتیجه تعداد خروجی‌های کمکی برای سیگنال‌دهی و یا هشدار افزایش یابد. تعداد خروجی‌های کمکی به نوع ماژول مورد استفاده بستگی دارد که موارد زیر در دسترس هستند:

  • 02 دارای دو رله برای سیگنال و/یا آلارم، قابل تنظیم توسط کاربر
  • IRTU/04 دارای چهار رله برای سیگنال و/یا آلارم، قابل تنظیم توسط کاربر

ماژول‌های حفاظت از سیگنال و اندازه‌گیری از راه دور

یک TPU-1 مجهز به ماژول‌های اندازه‌گیری، می‌تواند اندازه‌گیری‌های آنالوگ و سیگنال‌های دیجیتال را ارسال و دریافت کند. TPU-1 می‌تواند حداکثر سه ماژول MCTU و دو ماژول DSTU را در بدنه‌ی خود جای دهد.

ماژول اندازه‌گیری جریان      MCTU

این ماژول شامل چهار ورودی آنالوگ مستقل و مدارهای سخت‌افزاری برای اندازه‌گیری جریان می‌باشد. هر مقدار اندازه‌گیری شده، دیجیتالی می‌شود و به صورت دوره‌ای به ماژول‌ پردازش تحویل داده می‌شود که به نوبه خود آن را به ماژول ارتباط به خط مرتبط به عنوان اطلاعاتی که توسط کانال داخلی به سیستم راه دور منتقل می‌شود، تحویل می‌دهد. این ماژول همچنین شامل چهار مدار آنالوگ خروجی (حلقه جریان) است که مقدار اندازه‌گیری شده در ورودی‌های آنالوگ سیستم راه دور را از ماژول پردازش دریافت می‌کند.

رابط ورودی/خروجی سیگنال دیجیتال    DSTU

این ماژول شامل ۶ ورودی دیجیتال اپتوکوپل شده است. مقدار سیگنال‌های گفته شده به صورت دوره‌ای به ماژول پردازش تحویل داده می‌شود که به نوبه خود آن را به ماژول ارتباط به خط مرتبط به عنوان اطلاعاتی که توسط کانال داخلی به سیستم راه دور منتقل می‌شود، تحویل می‌دهد. این ماژول همچنین دارای ۶ خروجی دیجیتال (بدون ولتاژ، از نوع رله) می‌باشد که مقدار سیگنال‌های دیجیتال سیستم راه دور را از ماژول پردازش تحویل می‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *